יום הקורקינט- 19 במאי

ה-19 במאי הוא יום הקורקינט (Scooter Day). המילה Scooter באנגלית משמשת גם לקטנוע, טוסטוס וגם לקורקינט. על יום הקורקינט הכריזה בשנת 2015 חברת Micro Kickboard האמריקאית, שמפיצה קורקינטים, קיקבורדים ועוד כלי תחבורה חדשניים אחרים.



הקטנוע הוא כלי רכב מנועי דו גלגלי שדומה לאופנוע, רק שבשל מידותיו, הוא מאפשר לרוכב עליו להצמיד את ברכיו.
הקורקינט הוא כלי תחבורה שבנוי ממשטח צר מקביל אל הקרקע, עם שני גלגלים וכידון היגוי המחובר לגלגל הקדמי.
בערים פקוקות ברחבי העולם, שקשה מאד למצוא בהן חניה, הקורקינט הוא פיתרון פופולרי לבעיית התחבורה. יש חברות שמשכירות קורקינטים חשמליים ובתל אביב אפשר לראות מאות קורקינטים בכבישים.

השם העברי של הקורקינט על פי האקדמיה ללשון העברית הוא גַּלְגִּלַּיִם. בצרפתית קוראים לו טרוטינט והמילה קורקינט היא שיבוש של מילה זו.
כדי לנסוע על קורקינט צריך לעמוד עליו עם רגל אחת ולדחוף אותו עם הרגל השניה, תוך החזקת הכידון.
לקורקינט עם 3 גלגלים ושני משטחים, קוראים סטריטר וכדי לנסוע עליו צריך לעמוד עם שתי הרגליים על שני המשטחים, להחזיק בכידון, לדחוף עם רגל אחת ולהרים אותה אל המשטח. כדי להזיז את הסטריטר צריך להזיז את הרגליים לצד ימין או שמאל.
יש גם קורקינטים ממונעים שפועלים על חשמל או דלק.

מי המציא את הקורקינט?
לא ידוע מי המציא את הקורקינט הראשון, אבל ידוע שמשתמשים בו כבר מלפני 100 שנים בערך באזורים עירוניים תעשייתיים באירופה ובארצות הברית. הקורקינטים הראשונים נבנו בעבודת יד, תוצרת בית, בדרך כלל כפריטי משחק המיועדים לילדים לשוטט ברחוב. בסוף המאה העשרים התחילו חברות לייצר קורקינט באופן תעשייתי ולמכור אותם.
יום הקורקינט הוא יום החגיגה של הרכבים הקטנים על שני הגלגלים.
אז לכבוד יום הקורקינט, סעו על הקורקינט שלכם בהנאה ובזהירות!
Copyright: Cathy Yeulet

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות