יומולדת למארק צוקרברג- 14 במאי

מארק צוקרברג נולד ב- 14 במאי 1984. לכבוד יום הולדתו שחל היום, קבלו כמה עובדות מדהימות ומרתקות עליו:


כבר בגיל צעיר הוא התחיל לתכנת - כשהיה בן 12 הוא יצר תוכנית להעברת הודעות לאביו שהשתמש בה במרפאת השיניים שלו, המאפשרת לפקידה להודיע ​​לו על קליינטים חדשים בלי לצרוח ברחבי המשרד.
צוקרברג השתתף בקורס למחשבים במכללת מרסי הסמוכה כאשר עדיין למד בתיכון.
הוריו אפילו שכרו לו מורה פרטי למחשבים כדי שיעבוד עם צוקרברג הצעיר, אבל המורה הודה שהיה לו קשה ללמד את התלמיד שהקדים אותו במהירות, והוא קרא לו "פלא".
עוד לפני שסיים את התיכון, קיבל צוקרברג הצעות עבודה מחברות ענק כמו AOL ומיקרוסופט, אבל הוא דחה את כולן.
צוקרברג השיק את פייסבוק מהמעונות שלו באוניברסיטת הרווארד.
צוקרברג נשר מלימודיו באוניברסיטת הרווארד אחרי שנת הלימודים השנייה שלו כדי להמשיך לעבוד בפייסבוק.
הסרט שנעשה על צוקרברג והקמת פייסבוק נקרא "הרשת החברתית".
לפני פייסבוק, צוקרברג בנה את CourseMatch לסטודנטים בהרווארד, שיסייעו לתלמידים לברור כיתות על בסיס השיעורים אליהם נרשמו חבריהם.
הוא גם יצר את תכנית Facemash הידועה לשמצה, שמאפשרת לסטודנטים בהרווארד להצביע מי יותר אטרקטיבי בין שתי תמונות של סטודנטים.
הפרויקט הבא של צוקרברג היה בשיתוף פעולה עם שלושה סטודנטים אחרים בהרווארד, דיוויה נרנדרה והתאומים ווינקלובס (אשר מתוארים לשמצה בסרט הרשת החברתית). הם התכוונו ליצור אתר רשת חברתית בשם קשרי הרווארד, שישרת אותם כאתר שידוכים. אחרי זמן קצר צוקרברג עזב את הפרויקט כדי לעבוד על פייסבוק עם חבריו.
צוקרברג היה ידידו הקרוב של שון פארקר, מייסד שותף של נאפסטר, שגם הפך לנשיא המייסד של פייסבוק.
חברות רבות כמו Yahoo! ו- MTV ביקשו מצוקרברג לקנות את פייסבוק, אבל צוקרברג דחה אותם.
בשנת 2006, צוות קשרי הרווארד תבע את צוקרברג, בטענה שהוא גנב את הרעיון שלהם וביקש פיצוי על ההפסדים העסקיים שלהם. צוקרברג טען שהרעיונות היו שונים לחלוטין, אבל היו הודעות מפלילות שחשפו כי ייתכן שצוקרברג כן השתמש בקניין הרוחני של קשרי הרווארד בכוונה.
צוקרברג לא אהב במיוחד את הסרט הרשת החברתית, בטענה שחלק ניכר מהפרטים בו לא היו מדויקים.
התסריטאי של הסרט הרשת החברתית, אהרון סורקין, הודה בפני המגזין ניו יורק ש"אני לא רוצה שהנאמנות שלי תהיה לאמת; אני רוצה שזה יהיה סיפור ... מה הסיפור הגדול על דיוק גרידא למען הדיוק".
מארק צוקרברג היה אחד המאמצים המוקדמים של Google+. הוא אמר כי זה נתן תוקף לחזונו להביא את הרשתות החברתיות אל המיינסטרים. בשנת 2011, צוקרברג היה המשתמש עם מספר העוקבים הגדול ביותר ב- Google+, אפילו יותר ממייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין.
צוקרברג עשה מעשים פילנתרופיים רבים, המפורסם ביותר ביניהם הוא תרומה של 100 מיליון $ כדי להציל את מערכת בתי הספר הציבורי ניוארק שבניו ג'רזי מקריסה.
צוקרברג חתם על התחייבות "משכון נתינה", שעל פיה יתרום לפחות 50% מהונו במהלך חייו.
בשנת 2014, צוקרברג תרם 25 מיליון $ כדי להילחם במגפת נגיף האבולה במערב אפריקה.
נישואיו של צוקרברג לפריסיליה צ'אן, חברתו משכבר הימים, די הפתיעו את החברים ובני המשפחה שלו. לאורחים נאמר שהם הוזמנו כדי לחגוג את סיום לימודי הרפואה של צ'אן, אבל בפועל הם בסופו של דבר השתתפו בחתונה של הזוג.
בדומה לסטיב ג'ובס, גם למארק צוקרברג יש משכורת שנתית של דולר אחד כמנכ"ל פייסבוק.
בשנת 2016 הכריז מגזין הפורבס האמריקאי על צוקרברג כאדם השישי העשיר ביותר בעולם, עם הון אישי של 44.6 מיליארד דולרים.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות