יום פטריק הקדוש- 17 במרץ

יום פטריק הקדוש הוא חג נוצרי קתולי שהוא גם יום של חגיגת קניות והנחות באינטרנט ואם אתם נמצאים בדבלין שבאירלנד, אתם תיהנו מפסטיבל פטריק הקדוש שהוא חגיגה גדולה של התרבות האירית. רחובות אירלנד מתמלאים בתהלוכות, תחפושות שברובן הן בצבע ירוק (צבע התלתן), מוזיקה, אוכל אירי ואלכוהול אירי משובח. גם בערים אחרות בעולם, במיוחד בארצות הברית, שבהן מרוכזות קהילות של יוצאי אירלנד, חוגגים את חג פטריק הקדוש.

קצת לידע כללי, מהו חג פטריק הקדוש?
החג של פטריק הקדוש (Saint Patrick's Day) הוא החג של האירים וצאצאיהם בכל רחבי העולם. פטריק הקדוש היה מבשר הנצרות באירלנד. הוא נחשב לפטרון המגן של האירים הנוצרים ובתאריך 17 במרץ, שזהו תאריך מותו לפני יותר מ-1,500 שנים (הוא מת ב- 17 במרץ 491), נחגג החג לזכרו.



פטריק גדל במשפחה רגילה וכשהיה בן 16, פשטו שודדים אירים על הכפר שלו ולקחו אותו בשבי ביחד עם עוד אלפי אנשים, על מנת להימכר כעבד באירלנד.
לפני שנפל בשבי הוא לא היה דתי אדוק, אך השבי חיזק את אמונתו. במהלך השנים שהיה עבד הוא עסק במיוחד ברעיית צאן. כשהיה מתבודד עם הכבשים, נתגלו לו לפי המסורת הנוצרית, חזיונות דתיים, אשר עודדו אותו להימלט מן השבי. הוא נמלט מן השבי בגיל 22 ושב למשפחתו. בשים אלה היה בבריטניה תוהו ובוהו. השלטון הרומי התמוטט, הנצרות נסוגה ואל האי פלשו סקסונים פגנים. חזיון שהופיע לפטריק בחלום ציווה עליו להמשיך להפיץ את הנצרות בבריטניה. הוא הצליח במהירות והחלטיות לארגן את הנוצרים המעטים שכבר היו באי, לנצר את ממלכות עובדים האלילים, ולהפוך את הכנסייה הנוצרית של אירלנד לחלק בלתי נפרד מן הכנסייה הנוצרית באירופה, שמרכזה ברומא. 
עוד מהשגיו של פטריק הקדוש:
פטריק ייסד מנזרים רבים, שהפרידו בין נזירים ונזירות. 
פטריק היה בין הראשונים שתמכו בביטול העבדות.
לפי האמונה הנוצרית הרווחת, הישג מופלא נוסף המיוחס לפטריק הוא גירושם של כל הנחשים מאירלנד, אם כי יש המייחסים זאת לשינויי אקלים, ויש הטוענים כי מדובר למעשה באלגוריה לכך שגירש את הכוהנים הדרואידים מן האי.
פטריק לימד את אנשי אירלנד על השילוש הקדוש, על פי האמונה הנוצרית הרווחת, והדגים זאת באמצעות עלה התלתן המשולש, שהפך מאז לסמלה של אירלנד.



ה-17 במרץ הוא גם יום הצוללת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות