יום הנוטלה העולמי- 5 בפברואר

כל מי שמכור לשוקולד יודע שיש שוקולד ואז יש נוטלה. ממרח השוקולד ו
אגוזי הלוז קיים בערך משנת 1940, ולמרות שיש לו חיקויים רבים שהופיעו בשוק, אין כמו הנוטלה המקורית והאמיתית.



נוטלה ממשיכה להיות ההנאה האסורה האהובה של השוקוהליסטים ברחבי העולם. לכן אין זה מפתיע שאוהדי נוטלה מושבעים החליטו להתחיל במסורת חגיגת יום הנוטלה בשנת 2007. החגיגה המתוקה הושקה באמצעות הרשתות החברתיות על ידי בלוגרים ומעריצים של נוטלה, ועד מהרה הצטרפו אליה עשרות אלפי חסידי נוטלה ששמחו להראות את הערכתם לממרח המדהים און ליין.


לא תאמינו, אבל שוקולד נוטלה הומצא בזכות מלחמת העולם השנייה הידועה לשמצה. בזמן המלחמה מחירם של פולי הקקאו באיטליה עלה מאד, ולכן היצרן של ממרח השוקולד, פייטרו פררו, הוסיף לממרח שלו קרם שהכין מאגוזים במקום שוקולד.

פייטרו פררו נפטר בשנת 1949 והוריש את החברה שלו, "פררו", לבנו מיקלה פררו. מיקלה פררו נחשב לאיש העשיר ביותר באיטליה ובין 30 האנשים העשירים ביותר בעולם. ב-14 בפברואר 2016 נפטר מיקלה פררו.

ב-5 בפברואר כל שנה, מתאחדים אוהדי נוטלה מכל העולם וחוגגים את קיומו של ממרח השוקולד המופלא הזה על ידי אכילה בכפית ישר מתוך הקופסא, העלאת תמונות מרוחות בשוקולד נוטלה, פרסום מתכוני נוטלה יצירתיים ושילוב של נוטלה בכל ארוחות היום.
אין גבול למה שאפשר לעשות עם נוטלה. אפשר להתחיל את היום בפנקייק עם נוטלה, להמשיך עם אספרסו מעורבב עם כפית נוטלה (לא יאמן כמה שזה טעים!), להוסיף נוטלה לעוגה, לגלידה ולמוס ואפילו למאכלים מלוחים. אין גבול לדמיון! אם אתם טבעונים, אז הנה מתכון לנוטלה טבעונית ללא חלב. אגב, למשקה אגוזי לוז של אלפרו יש טעם של נוטלה.




ה-5 בפברואר הוא גם יום הפונדו שוקולד וגם יום החזאי


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות