יום הולדת למוזיאון MoMA בניו יורק- 7 בנובמבר

ב-7 בנובמבר 1929 נפתח לראשונה לציבור אחד מהמוזיאונים לאמנות הטובים ביותר בעולם, המוזיאון לאמנות מודרנית (באנגלית: Museum of Modern Art ובראשי תיבות MoMA, מומה).



מוזיאון MoMA נמצא באזור מידטאון ברובע מנהטן שבניו יורק, בכתובת 11 West 53 Street.
המוזיאון נפתח ביוזמתה ותמיכתה של אבי אלדריץ' רוקפלר, פילנתרופית ואשת חברה ממשפחת רוקפלר העשירה מניו יורק. המוזיאון תוכנן על ידי האדריכל המודרניסטי אדוארד דורל סטון. ב-21 במאי 2002 נסגר המוזיאון לצורך שיפוצים נרחבים, ונפתח מחדש ב-20 בנובמבר 2004 בבניין חדש שתוכנן על ידי האדריכל היפני יושיו טאניגוצ'י. 

אם אתם מבקרים בניו יורק, מוזיאון MoMA  הוא אחד מהמקומות שחובה לבקר בהם, ובצדק. תוכלו למצוא בו, בין השאר, את היצירות הטובות והמפורסמות ביותר בעולם כמו: "ליל כוכבים" של וינסנט ואן גוך, "העלמות מאביניון" של פאבלו פיקאסו, "התמדתו של זיכרון" של סלוודור דאלי, "ברודוויי בוגי ווגי" של פיט מונדריאן, "חבצלות המים" של קלוד מונה, "הריקוד" של אנרי מאטיס, "הרוחצת" של פול סזאן, "דיוקן עצמי עם שער קצוץ" של פרידה קאלו, "מרקי קמפבל" של אנדי וורהול, "הצוענייה הנמה" של אנרי רוסו ו"הנאהבים" של רנה מגריט.
במוזיאון מוצגות תערוכות קבע של האמנים האמריקאים הנחשבים ביותר:  ג'קסון פולוק, ג'ספר ג'ונס, אדוארד הופר, רוס בלקנר, אנדי וורהול, צ'אק קולז, ראלף באסקי, רפאל אולבינסקי, אדוארד אבדיסיאן ואחרים.
כמו כן יש במוזיאון גם אוסף צילומים נרחב וגן פסלים יפהפה.
קישור לאתר המוזיאון MoMA


ה-7 בנובמבר הוא גם יום השוקולד מריר עם שקדים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות