יום אוהבי הבננה- 27 באוגוסט

הבננה היא ללא ספק אחד הפירות הכי פופולריים בעולם. מי לא אוהב בננה באיזושהי צורה? אפשר לאכול אותה כפרי טרי, מחית, שייק, גלידה, פרי יבש, חלק מקינוח (כמו סלט פירות, בננה ספליט) ועוד. בטוח שכל אחד ימצא את הדרך שבה הוא אוהב בננה.

מרוב שבארה"ב אוהבים בננות, הכריזו על ה-27 באוגוסט כיום חג של אוהבי הבננה.
הבננה היא פרי בריא ביותר: יש בה כמות נכבדה של חלבון, ויטמין A, ויטמין B וויטמין C, אשלגן, סידן, מגנזיום, ברזל וסיבים תזונתיים.
אם תאכלו בננה אחת בכל יום, אין ספק שזה יתרום לבריאותכם במידה רבה.



לכבוד יום אוהבי הבננה, קבלו כמה עובדות מעניינות ומפתיעות על הבננות:

בננות, כמו תפוחים ואבטיחים, יכולות לצוף על המים.
הבננות לא גדלות על עצים. צמח הבננות הוא למעשה העשב הגדול ביותר בעולם. לבננה אין גזע עמו לעץ רגיל אלא גבעול מעובה המורכב משכבות (בדומה לבצל) הקרוי גזעול.

השם המדעי של הבננה הוא מוסה ספינטום, שפירושו "פרי החכמים".

המקור של הבננה התרבותית, הזן המשמש למאכל, הוא בדרום מזרח אסיה. התחילו לאכול אותה כבר בתקופה הפרה היסטורית.

הבננה הגיעה לאמריקה במאה ה-16, על ידי הספרדים שהגיעו ליבשת.



המקום היחיד בארה"ב שבו מגדלים בננות בכמות מסחרית הוא הוואי. רוב הבננות מגיעות לארה"ב ממדינות אמריקה הלטינית ודרום אמריקה, כולל קוסטה ריקה, אקוודור, קולומביה, הונדורס, פנמה, גואטמלה.

בישראל מגדלים בננות בשפלת החוף ובעמק הירדן. שיא העונה של הבננות הוא בחורף ובאביב, אם כי אפשר למצוא אותה בחנויות גם בשאר חודש השנה.

סוג הבננה שנמכר בסופרמרקט נקרא בננה קבנדיש.

בעבר היה זן פופולרי של בננה באמריקה שנקרא גרוס מישל, אשר נכחד בשנות ה-1940, בגלל פטריית אדמה שהתפשטה ותקפה את היבול וגרמה ל"מחלת פנמה". 
אשכול של בננות נקרא יד, ובננה אחת נקראת אצבע. בכל יד בננה יש כ 10 עד 20 אצבעות.
כ -75% ממשקל הבננה הוא מים.

ביפן משתמשים בבננות להכנת בדים ונייר.



עוד שימושים מעניינים לבננה:

הבננה עוזרת להפחית דיכאון. מחקרים גילו שאנשים שסבלו מדיכאון ואכלו בננות, שיפרו את מצב רוחם באופן משמעותי. הסיבה לכך היא שהבננה מכילה טריפטופן- חומר שהגוף הופך לסרוטונין שמעלה את מצב הרוח.

שפשוף החלק הפנימי של הקליפה של הבננה על העור במקרה של עקיצת יתוש (או חרק אחר) עוזר למניעת הגירוד והתפתחות של דלקת.

אם יש לכם יבלת- שפשוף של החלק הפנימי של הקליפה כל לילה, יכול לגרום ליבלת להיעלם תוך שבוע עד שבועיים, בגלל האשלגן שבקליפה.

הבננה טובה לספורטאים- בבננה יש שלושה סוגי סוכרים טבעיים, שביחד עם הסיבים התזונתיים שיש בה הם מעניקים אנרגיה מיידית ואיכותית. הבננה דלת שומן, קלה לעיכול ויש בה פחמימות חיוניות לאספקת אנרגיה לפני פעילות גופנית, במהלכה ואחריה.

בבננה יש הרבה ברזל ולכן היא טובה נגד אנמיה.

בננה טובה להרגיע מצבי לחץ וסטרס- בבננה יש רמות גבוהות של ויטמין B, העוזר בהרגעת מערכת העצבים. כשאנחנו נמצאים במצבי לחץ, קצב חילוף החומרים מואץ ורמת האשלגן בגוף יורדת. האשלגן הוא מינרל שעוזר לשמר את קצב פעימות הלב, שולח חמצן למוח ומווסת את רמת הנוזלים בגוף. לכן אכילת בננה מעלה את רמת האשלגן בגוף ומרגיעה את הסטרס.
שפשוף של קליפת בננה על השיניים במשך שתי דקות בערך בכל לילה ילבין את השיניים שלכם באופן טבעי. התוצאות מגיעות בערך תוך שבועיים. זה עובד בגלל ההשפעה של האשלגן, המגנזיום והמנגן בקליפת בננה.
הבננות הן גם מרכך שיער נהדר שמסייע לשחזר שיער יבש ופגום. מבשלים בננה ומוסיפים כף של שמנת וכף של דבש לתערובת. כשזה מתקרר מניחים על שיער יבש, מכסים עם כובע רחצה ולאחר מכן עוטפים במגבת חמה. משאירים את הכל על השיער במשך שעה ואז שוטפים ביסודיות עם מים חמים. לאחר מכן חופפים את הראש עם שמפו.
שפשוף קליפת בננה על המצח יכול לעזור לרפא כאב ראש.

בננות וקליפות בננה הופכות לדשן מעולה לאדמה בגלל שהן מכילות זרחן ואשלגן. הורדים במיוחד אוהבים אותן.
שפשוף של החלק הפנימי של קליפת בננה על עלים של עציצים יעשו אותם מבריקים.

אפשר להשתמש בקליפת הבננה כדי לנקות וללטש נעלי עור.

עם קליפות בננה אפשר לעשות פוליש מעולה לכלי כסף. משפשפים את הכלים עם החלק הפנימי ולאחר מכן עוברים עם מטלית והכלים מצוחצחים ונוצצים. 

ה-27 באוגוסט הוא גם יום העצמאות של מולדובה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות