יום סרטן הריאות- 1 באוגוסט

סרטן הריאות הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם, שתובע חיים של אנשים רבים מדי שנה, יותר מאשר סרטן השד, סרטן המעי הגס וסרטן הערמונית.
ההערכה היא כי סרטן הריאה מהווה כמעט אחד מכל חמישה מקרי מוות מסרטן ברחבי העולם.


ההיסטוריה של סרטן הריאה
סרטן הריאות היה מחלה נדירה בתחילת המאה ה -20, אך שכיחותה גדלה בהדרגה עם התגברות העישון, וכך הוא הפך לסוג הנפוץ ביותר של סרטן בעולם.
הגורמים לסרטן הריאות הם בעיקר גורמים סביבתיים שקשורים להתפתחות התעשייה: שימוש במוצרי טבק, חשיפה לתוצרים תעשייתיים (אורניום, קרינה, אסבסט), זיהום אוויר, וחסרים תזונתיים. מחקרים שנעשו לאחרונה הוכיחו כי גורם קריטי להגדיל את הסיכון לסרטן הריאות הוא הנשימה לטווח ארוך של חומרים מסרטנים.

כבר בשנות החמישים של המאה הקודמת החלו להבין ממחקרים אפידמיולוגים שעישון נמצא בקורלציה חזקה עם סרטן הריאות.
הממצאים הראשונים כי עישון הינו גורם לסרטן ריאות פורסמו בשנת 1962.
94% מחולי סרטן הריאות הם מעשנים. הסיכון לסרטן ריאות גבוה פי 24-36 אצל מעשנים מאשר אצל לא מעשנים. הגורמים שמשפיעים על הסיכון לחלות בסרטן ריאה הם גיל התחלת העישון, תקופת העישון, מספר הסיגריות שמעשנים ליום, סוג הטבק והסיגריה.
הוועידה העולמית של ה- IASLC (הארגון הבינלאומי למחקר של סרטן הריאות- The International Association for the Study of Lung Cancer)היא הכנס הגדול ביותר בעולם המוקדש לסרטן הריאות ולממאירויות אחרות של החזה. יותר מ -7,000 חברים בארגון מגיעים מיותר מ -100 מדינות כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בחקר הממאירות בחזה. המשתתפים כוללים מנתחים, אונקולוגים רפואיים, אונקולוגים לקרינה, פולמונולוגים, רדיולוגים, פתולוגים, אפידמיולוגים, מדעני מחקר בסיסיים, אחיות ואנשי מקצוע בתחום הבריאות וחולים.

איך לציין את יום סרטן הריאות?
חשוב שחברי ה- IASLC יעזרו להפיץ את איום סרטן הריאות ברחבי העולם. בשביל זה הם צריכים את הציבור ואת התקשורת, כדי להבהיר את החשיבות שבמחקרים חדשים. התקדמות בדרכי אבחון וטיפול ופריצות דרך בעשר השנים האחרונות הביאו תקווה חדשה לחולים ובני משפחותיהם. כדי לסייע בהפצת המסר על סרטן הריאה, יצר ה- IASLC סדרה של מאמרים המתמקדים באזורים שונים ברחבי העולם ומתוגרמים לשפות שונות. תוכלו להסתכל על כמה מהם ולהראות לחברים ובני משפחה על הסיכונים והגורמים לסרטן הריאה. קישור ליום סרטן הריאה הבינלאומי בפייסבוק


ה-1 באוגוסט הוא גם יום האל הורים וגם יום החברות בנות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות