היום הלאומי של לוקסמבורג- 23 ביוני

היום הלאומי של לוקסמבורג הוא במקור חגיגת יום הולדתה של המדינה, הדוכסות הגדולה, שהחלה בהולדתה של הדוכסית הגדולה שרלוט, ב-23 בינואר. בגלל שלא רצו לחגוג את היום הלאומי בחורף, דחו את החגיגות הלאומיות ל-23 ביוני. תאריך זה נשאר ללא שינוי גם לאחר ששלטונה הסתיים.



החגיגות בכל רחבי הדוכסות הגדולה מתחילות בערב היום הלאומי, ב-22 ביוני. בעיר הבירה לוקסמבורג סיטי מתחילים את החגיגות בטקסים חגיגיים של החלפת השומרים בארמון Grand-Ducal בסביבות השעה 16:00.
בערב מתקיימות בעיר הבירה תהלוכות לפידים. השטחים הציבוריים והרחובות הצרים של לוקסמבורג הופכים למסיבה ענקית באוויר הפתוח עם קונצרטים חופשיים, רחבות די.ג'יי וריקודים בכל רחבי העיר.
גם דוכנים של מאכלים מקומיים כמו נקניקיות, תפוחי אדמה מטוגנים (פריטר תפוחי אדמה), בירה לוקסמבורגית ויין נפתחים ומציעים שפע של אפשרויות.
מאוחר יותר בלילה יש מופע זיקוקים מגשר אדולף.
למחרת, ביום הלאומי (ב-23 ביוני), מתחילים את היום בטקס רשמי, ואחריו מצעד צבאי שמתחיל בתחנת הרכבת. אחר הצהרים מתקיים טה דאום (מזמור הודיה ותפילה נוצרית קדומה) בקתדרלת נוטרדאם.

לכבוד היום הלאומי של לוקסמבורג, הנה כמה עובדות מעניינות עליה:

לוקסמבורג היא המדינה הקטנה ביותר באירופה מבחינת האוכלוסייה - יש בה כחצי מיליון אנשים.
לוקסמבורג היא אחת המדינות הקטנות ביותר בעולם מבחינת גודל - שטחה הוא רק 2,586 קילומטרים רבועים.
למרות שלוקסמבורג היא מדינה כל כך קטנה, היא בין המדינות העשירות בעולם. התוצר הלאומי לנפש שלה הוא הגבוה בעולם ושיעור האבטלה בה הוא הנמוך ביותר באיחוד האירופי.

לוקסמבורג קיבלה את עצמאותה מהאימפריה הצרפתית ב-9 ביוני 1815.
רוב הלוקסמבורגים דוברים 3 שפות: לוקסמבורגית, צרפתית וגרמנית. השפה הרשמית בלוקסמבורג היא לוקסמבורגית.

בלוקסמבורג מבקרים מדי שנה כמיליון תיירים (יותר מאשר האזרחים שגרים שם!).

לפי האתר TripAdvisor, האטרקציה שמושכת הכי הרבה תיירים בלוקסמבורג היא בית הקברות האמריקאי שלה. זהו בית קברות צבאי שהוקם לראשונה במהלך מלחמת העולם השנייה ונבחר לשמש כאחד מ-12 בתי הקברות האמריקאיים הקבועים באירופה במלחמה זו. חללים רבים שנקברו באתרי קבורה זמניים הועברו אליו. בבית הקברות קבורים 5,076 חללים, מתוכם אישה אחת. 118 יהודים מבין החללים הם יהודים.



בלוקסמבורג אין ים.


40% מהאוכלוסיה של לוקסמבורג הם עולים שהגיעו בעיקר מפורטוגל.

פער השכר הקטן ביותר בין גברים לנשים נמצא במדינת לוקסמבורג ועומד על 4.9% בלבד!

עיר הבירה של לוקסמבורג נקראת כמו השם של המדינה, לוקסמבורג.

המוטו הלאומי של לוקסמבורג הוא "אנחנו שואפים להישאר מי שאנחנו".

לוקסמבורג זכתה 5 פעמים במקום הראשון באירוויזיון. בשנים 1961, 1965, 1972, 1973 ו-1983. הישג לא רע יחסית למדינה כל כך קטנה.




ה-23 ביוני הוא גם יום השחרור

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות