יום האיים הקנריים- 30 במאי

יום האיים הקנריים (Día de las Canarias) הוא חג ציבורי באיים הקנריים, קהילה אוטונומית ששייכת לספרד, שחל ב -30 במאי בכל שנה.
אירוע זה חוגג את התרבות של האיים והאנשים, וגם מציין את יום השנה לישיבה הראשונה של הפרלמנט באיים הקנריים, באי סנטה קרוז דה טנריפה, שהתקיימה ב -30 במאי 1983.
האיים הקנריים היא קבוצה של שבעה איים מאוכלסים שיוצרים ארכיפלג (הם נקראים גם "הארכיפלג הקנרי") באוקיינוס האטלנטי, מול חופה הדרום מערבי של מרוקו. 
בעבר תושבי האיים היו הגואנצ'ים שהתפרנסו מדיג, ליקוט פירות, חקלאות וגידול צאן. 
בשנת 1402 החל הכיבוש הספרדי, וספינות החלו להגיע בחיפוש עבדים ואוצרות. הגואנצ'ים גילו התנגדות חריפה לכיבוש הספרדי, שנמשך כמאה שנים והסתיים בשנת 1496, כשהילידים נכנעו סופית וסופחו לממלכת קסיטיליה (ספרד).
כיבוש האיים הקנריים התאפיין בשיעבוד תושבי האיים, הרס התרבות שלהם והשלטת הנצרות. תושבי האיים המקוריים נאלצו להיטמע באוכלוסייה הנוצרית או להיהרג.

האיים היו מקום אסטרטגי מצוין לתחנת מעבר לסוחרים בדרכם להודו, אפריקה ואמריקה, מה שהביא לשגשוג של רבים מאלה ששרדו את הכיבוש.

ב-10 באוגוסט בשנת 1982 קיבלו האיים מעמד של קהילה אוטונומית.
דגל האיים הקנריים
כמה אלמנטים של התרבויות המקוריות שרדו עד היום. אלמנט מעניין אחד הוא סילבו, שפה שבה במקום לדבר- שורקים. היום השפה כמעט ונכחדה עד היום ואפשר לשמוע אותה במקומות מעטים באיים, למשל באי "לה גומרה".  

תושבי האיים הקנריים של היום חיים בעיקר מתיירות. האיים מלאים בחופים שטופי שמש ואקזוטיים, ונופים מרהיבים. יש באיים הרי געש רבים שחלקם פעילים, שמורות טבע של יערות מחט ויערות סובטרופיים, חופי דיונות ונחלים.
בתמונה: חוף באי לנסרוטה Copyright: tonobalaguer / 123RF Stock Photo
האיים המרכיבים את הארכיפלג הקנרי הם: לה פאלמה, טנריף, לנסרוטה, אל איירו, גראן קנריה, לה גומרה, פוארטוונטורה.
האי הגדול ביותר הוא טנריף שמשתרע על פני 2,059 קמ"ר ויש בו כ-908,000 תושבים.
בתמונה: רחוב בסנטה קרוז באי לה פאלמה, Copyright: tonobalaguer / 123RF Stock Photo  

ה-30 במאי הוא גם יום הטבח בנמל התעופה נתב"ג 1972

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות