יום הבלאדי מרי- 1 בינואר

יום הבלאדי מרי נחגג לכבוד משקה הבלאדי מרי, קוקטייל שעשוי מוודקה, מיץ עגבניות ותבלינים נוספים.


האמונה הרווחת היא שהמשקה נקרא על שמה של מלכת אנגליה, מרי הראשונה, שנקראה Bloody Mary (מרי העקובה מדם) בגלל שבתקופת שלטונה היא הוציאה להורג בדרכים אכזריות מאות נוצרים פרוטסטנטים, במטרה להחזיר את האנגלים לנצרות הקתולית, אחרי שאביה, הנרי השמיני, הפך את אנגליה לפרוטסטנטית (והוציא על הדרך להורג מאות אנגלים קתולים בדרכים מחרידות).



בתמונה: ציור משנת 1910 של מרי הראשונה נכנסת ללונדון בשנת 1553, כשאחותה אליזבת מאחוריה. הצייר: ג'ון ביאם שאו.

יש כאלה שמאמינים שהמשקה הוא על שמה של שחקנית הקולנוע מרי פיקפורד, שהופיעה בסרטים אילמים בתקופה שהקולנוע היה רק ראינוע. 
בתמונה: מרי פיקפורד
הסיבה לבחירת התאריך 1 בינואר כיום הקוקטייל בלאדי מרי, היא כנראה בגלל שהוא מתואר כתרופה המושלמת נגד הנגאובר (למרות שהוא עצמו מכיל אלכוהול), ואנשים רבים סובלים מהנגאובר ביום שאחרי חגיגות ערב השנה החדשה.


את הבלאדי מרי מגישים עם פרוסת לימון או בוחשן שעשוי מפלסטיק או מקל גזר/גבעול סלרי.
הדעות לגבי מי המציא את המשקה חלוקות: מוזג צרפתי בשם פרנאנד פטיוט (Fernand Petiot) טען שהוא המציא את המשקה בשנת 1921, כשעבד בניו יורק בפאב שנקרא הבר של הארי, שנהגו לבקר בו הסופר ארנסט המינגווי ועוד גולים אמריקאים נוספים באותה תקופה.
הוטרינר שהפך לסופר, ג'יימס רולינס, טען שהמשקה הומצא בבר המינגווי במלון ריץ שבפריז.
בטור רכילות בעיתון "ניו יורק הראלד טריביון", נכתב בתאריך 2 בדצמבר 1939, כי המשקה הומצא בבר של מועדון 21 בניו יורק, קצת לפני שנת 1939, על ידי השחקן הקומיקאי ג'ורג' ג'סל שהיה מגיע למקום באופן קבוע ומבקש וודקה עם מיץ עגבניות. גירסה אחרת אומרת שהמשקה הומצא גם במועדון 21 בניו יורק, בשנות ה-1930, על ידי הברמן הנרי זביקיואוויץ'.
איך לחגוג את יום בלאדי מרי?
הדרך הטובה והקלה ביותר היא להזמין כמה חברים לשתיית בלאדי מרי. גם אם לא שתיתם אף פעם את המשקה, זו ההזדמנות לנסות את המשקה האלכוהולי שהוא אחד מהפופולריים ביותר בעולם.
מתכון בלאדי מרי קלאסי:

מרכיבים:
2 פלחי לימון
קוביות קרח
20-30- מיליליטר וודקה באיכות גבוהה
מכוס מיץ עגבניות
קורט רוטב טבסקו
2-4 מזיגות של רוטב ווסטרשייר
קורט מלח סלרי
קורט פלפל שחור גרוס
קורט פפריקה מעושנת
גבעול סלרי

את המשקה ניתן לנער בשייקר, או לערבב לאט בכוס הייבול. אפשר לקשט בגבעול סלרי, מקל גזר, מלפפון חמוץ, שיפוד עם קוביית גבינה צהובה, נקניק או שרימפ וכדומה.

אפשר גם לקנות תערובות של משקה בלאדי מרי מוכנות ולהכין בבית.
חטיפים מומלצים לצד המשקה: קרקרים עם קוביות גבינה או נקניק חריף, זיתים, חמוצים. חטיפים לא מתאימים הם פירות, חטיפים מתוקים ושוקולד.

אם אתם לא שותים משקאות עם אלכוהול, אולי תרצו לחגוג את יום בלאדי מרי עם האגדה האורבנית שמספרת מה קורה אם אומרים בלאדי מרי 3 פעמים מול המראה.....




ה-1 בינואר הוא גם יום טבילת דוב הקוטב  וגם יום האירו



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות