יום הנתינה הבינלאומי- Giving Tuesday- יום שלישי שאחרי חג ההודיה

יום הנתינה הבינלאומי, שנקרא באנגלית Giving Tuesday, חל ביום שלישי שאחרי חג ההודיה האמריקאי. יום זה נועד להזכיר לאנשים שהמשמעות של החגים היא יותר מלעשות שופינג, ושאחרי ימי הקניות הגדולים (יום הרווקים הסיני, הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי), הגיע הזמן לתת בחזרה. 

יום הנתינה נוצר על ידי שני ארגונים: "92nd Street Y" ו-"the United Nations Foundation" בשנת 2012, חודש לפני חג ההודיה של אותה שנה. הכוונה שלהם היתה להקדיש יום למעשים פילנתרופיים, ולחגוג את הנדיבות שהיא מסורת אמריקאית מבורכת.

הם התחילו את החגיגות במדיה החברתית, ומייד הצטרפו אליהם שותפים רבים, חברות, ארגונים ועמותות כמו ארגון האומות המאוחדות, סיסקו, משאבל, ותיקי מלחמות עיראק ואפגניסטן האמריקאים (IAVA), סוני, אלדו, גרופון , יוניסף, Google, סקייפ, מיקרוסופט ויוניליוור.

ההודעה הראשונה על ייסוד יום הנתינה נעשתה באמצעות האתר Mashable, אתר אינטרנט טכנולוגי. היום הזה סוקר בהרחבה על ידי וושינגטון פוסט, האפינגטון פוסט, ABC News, Deseret News, והבלוג הרשמי של הבית הלבן. כך השיג יום זה פופולריות עצומה תוך זמן קצר.
בשנת 2013 הצטרפו למסורת עוד ארגונים כמו ebay (שנותנת אחוז אחד מכלל ההכנסות שלה ממכירות בשבוע זה למטרות היום), מעצב האופנה קווין קול, שעיצב גם צמידים לקידום יום זה ונתן 100% מההכנסות שלו לארגון Giving Tuesday.

ביום הנתינה הבינלאומי, נוהגים אנשים יחידים, בתי ספר, משפחות, עסקים וארגונים אחרים לתת ולעזור כמה שיותר לאחרים.  
 
כיצד לחגוג את יום הנתינה הבינלאומי?

כמובן שלא חסרות דרכים לתת לקהילה. בישראל מוביל את יום הנתינה הארגון "ישראל תורמת" שסימן ההיכר שלו הוא פרפר כחול. לארגון יש אתר אינטרנט שבו כל אחד להעלות קמפיין לאיסוף תרומות למטרה החברתית החשובה בעיניו. חוץ מזה אפשר לתרום לעמותות, לתרום לצדקה, לאסוף מצרכים לנזקקים, לעזור לאנשים שזקוקים לכך בעבודות שונות ובקיצור- להיות נדיבים וטובים.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות