יום הבנדנה הבינלאומי- יום שישי האחרון בחודש אוקטובר

על מה אתם חושבים כשאומרים לכם את המילה "בנדנה"? בדרך כלל המילה בנדנה מעלה אסוציאציות של פרחחים ברחוב, פיראטים ונינג'ות אבל ביום הבנדנה הבינלאומי שחל ב-31 באוקטובר מדי שנה, הבנדנה מקבלת משמעות מיוחדת. ביום זה הבנדנה מסמלת את חולי הסרטן שנאבקים במחלה.
מדי שנה מתגלים בישראל 288.3 חולי סרטן חדשים לכל 100 אלף בני אדם, לעומת שאר העולם שבו מתגלים 260 בני אדם לכל 100 אלף. אלה הנתונים לפי משרד הבריאות, המרכז הלאומי לבקרת מחלות והאגודה למלחמה בסרטן. המשמעות של זה היא שיותר מ-14 מיליון אנשים ברחבי העולם חולים בסרטן מדי שנה.
אז למה החליטו שהבנדנה קשורה למאבק במחלת הסרטן?

ההיסטוריה של יום הבנדנה הבינלאומי 
קשה למצוא בדיוק את המקור הספציפי ליום הבנדנה הבינלאומי, אבל משערים שמקורו באוסטרליה, בארגון נוער בשם קנטינה. בכל השנה הארגון מציין את יום הבנדנה כדי להעלות את המודעות לאורח חיים בריא ומניעת מחלת הסרטן וגם כדי להעלות את התמיכה, במקרה שלהם, באנשים צעירים שחיים עם מחלת הסרטן. 
 
אז למה דווקא בנדנות? למה לא מכירת עוגות, פוסטרים וכרזות, סיכות דש לבגדים וכו'?הסיבה לכך היא שהטיפול הנפוץ בסרטן הוא הכימותרפיה, טיפול שעושה שימוש בתרופות אנטי-סרטניות שונות שמועברות לדם. בגלל האופי החזק מאוד של הכימותרפיה והתרופות המעורבות בה, יש לו כמה תופעות לוואי חמורות שאחת מהן היא נשירת השיער הנודעת לשמצה. צעירים שחולים בסרטן וסובלים מנשירת שיער הולכים בדרך כלל עם בנדנות ולא עם פיאות, מכאן הרעיון ליום הבנדנות. 
 
הבנדנות הן סמל חזותי יעיל של ההשפעות של הכימותרפיה, אבל זה לא הכל! באוסטרליה נוהגים ביום הבנדנה ללבוש על הראש בנדנות לאות סולידריות עם בני זוג, מכרים וחברים חולי סרטן באותו צבעי וסגנון. 
 
"אנחנו חזקים ואנחנו תומכים זה בזה", הם אומרים. זה המסר שהם רוצים להעביר "הסרטן לא ינצח אותנו!" .
 
אז איך מציינים את יום הבנדנה הבינלאומי?
הדרך הברורה ביותר להראות שאתה מציין את יום הבנדנה הבינלאומי ומראה תמיכה בחולי הסרטן היא פשוט ללבוש בנדנה! אמנם בישראל לא יבינו בינתיים, אבל אולי זה יקרה בהמשך, אבל אם אתם באוסטרליה ורואים הרבה אנשים עם בנדנה, תבינו לפחות למה.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות