יום האם הבינלאומי- יום ראשון השני בחודש מאי

יום האם הבינלאומי הוא חגיגה לכבודה של אם המשפחה, האִמָּהוּת, הקשרים האימהיים, והשפעת האמהות על החברה. יום האם נחגג בימים שונים בחלקים רבים של העולם, בדרך כלל בחודשים מרץ או מאי.
אנימציות ליום האם
בישראל יום האם הפך להיות יום המשפחה, בתאריך ל' בשבט ואין יום שמוקדש במיוחד לאמא.
חגיגות יום האם בארה"ב החלו בתחילת המאה ה-20. ייסדה אותו אישה בשם אנה ג'רוויס, שרצתה ליצור זיכרון לאמה, אן ריבס ג'רוויס, בכנסיית המתודיסטים של סנט אנדרו בגראפטון שבמערב וירג'יניה.



אן ריבס ג'רוויס היתה פעילת שלום שטיפלה בחיילים פצועים משני צידי מלחמת האזרחים האמריקאית. היא יסדה מועדוני עבודה יומיים לאמהות שטיפלו בבעיות בריאות הציבור. בתה אנה רצתה לכבד את זכרה של אמה ולהוקיר את כל האמהות בעולם משום שהאמינה ש"האמהות הן בני האדם שעושים בשבילך יותר מכל אדם אחר בעולם".
הקמפיין של אנה ג'רוויס החל בשנת 1905, השנה שבה אמה מתה. ב -1908 דחה הקונגרס האמריקני את ההצעה להפוך את יום האם ליום חג רשמי תוך התבדחות כי עוד מעט הם יצטרכו להכריז גם על "יום החמות".
עם זאת, הודות למאמציה של אנה ג'רוויס, ב-1911 כל המדינות האמריקאיות ציינו את יום החג, כאשר חלק מהן קבעו אותו כיום חג רשמי. המדינה הראשונה שציינה את החג היתה מערב וירג'יניה, המדינה של משפחת ג'רוויס, ב -1910.
ב- 1914 חתם נשיא ארה"ב וודרו וילסון על כרוז לציון יום האם, שנערך ביום ראשון השני במאי, כחג לאומי לכבוד אמהות.




המדינות שחוגגות את יום האם הבינלאומי ביום ראשון השני בחודש מאי הן:
ארצות הברית, אנגווילה, אנטיגואה וברבודה, ארובה, אוֹסטְרַלִיָה, אוֹסְטְרֵיָה, איי בהאמה, בנגלדש, ברבדוס, בלגיה, בליז, ברמודה, בהוטאן, בונייר, בוצואנה, בְּרָזִיל, ברוניי, קנדה, קמבודיה, צ'ילה, סין, קולומביה, קרואטיה, קובה, קוראסאו, קַפרִיסִין, צ'כיה, דנמרק, דומיניקה, אקוודור, אסטוניה, אֶתִיוֹפִּיָה, פיג'י, פינלנד, גֶרמָנִיָה, גאנה, יָוָן, גרנדה, גיאנה, הונדורס, הונג קונג, אִיסלַנד, הוֹדוּ, אִיטַלִיָה, ג'מייקה, יפן, קניה, לטביה, ליבריה, ליכטנשטיין, מקאו, מלזיה, מלטה, מיאנמר, נמיביה, הולנד, ניו זילנד, פקיסטן, פפואה גינאה החדשה, פרו, פיליפינים, פוארטו ריקו, סנט קיטס ונוויס, סנט לוסיה, סיינט וינסנט והגרנידיים, סמואה, סינגפור, סאנט מארטן, סלובקיה, דרום אפריקה, סרי לנקה, סורינם, שוויץ, טייוואן, טנזניה, טונגה, טרינידד וטובגו, טורקיה, אוגנדה, אוקראינה, אורוגוואי, וייטנאם, ונצואלה, זמביה, זימבבואה.


מתי יוצא יום האם הבינלאומי בשנים הקרובות?

2020- יום ראשון, 10 במאי
2021- יום ראשון, 9 במאי
2022- יום ראשון, 8 במאי
2023- יום ראשון, 14 במאי
2024- יום ראשון, 12 במאי
2025- יום ראשון, 11 במאי


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות