יום העובד האדמיניסטרטיבי (יום המזכירות)- יום רביעי האחרון של אפריל

איפה היינו בלי מזכירות ומזכירי העולם? איך היינו מסתדרים בלי העובדים האדמיניסטרטיביים שמתקתקים את הכל, שמטפלים בניירת, בלוחות הזמנים, בשיחות הטלפון, בארגוני אירועים ועוד כל מיני דברים שקורים במשרד או בארגון ואנחנו לא תמיד מודעים לכך שמישהו מאד חשוב עומד מאחוריהם. ביום רביעי האחרון של חודש אפריל נחגג בכל שנה יום העובד האדמינסטרטיבי, כאות הוקרה לעבודה הקשה שהם עושים כל השנה.

יום העובד האדמיניסטרטיבי, או יום המזכיר/ה הוא יום חג בלתי רשמי שקיים בארצות הברית ביום רביעי של שבוע העבודה האחרון של חודש אפריל שנועד להראות הערכה, כבוד ותמיכה בעובדי האדמיניסטרציה למיניהם כמו עובדי מזכירות, פקידות, עוזרים ומנהלים אדמיניסטרטיביים, פקידי ופקידות קבלה וכד'. בשנת 2010 החג נחגג ב- 21 באפריל.
החג הומצא על ידי עיתונאי מניו יורק בשנת 1952 שרצה לעודד אנשים לפתח קריירה בתחום האדמיניסטרציה והוא נחגג במשך שבוע מה-1 עד ה- 7 ביוני.
במשך השנים, שבוע העבודות האדמיניסטרטיביות הפך ליום אחד בחודש אפריל בו מתקיימים אירועים במקומות העבודה. המאורע נחגג בערבים חברתיים, מסיבות או ארוחות דואגים לתת לצוות העובדים מתנות. בארה"ב נהוג לתת לעובדים פרחים, ממתקים, תכשיטים זולים, ארוחה במסעדה, יום חופש וכד'. ארגון המקצועות האדמיניסטרטיביים הבינלאומי ממליץ למעסיקים לתת כמתנה סדנה מקצועית, לימודים על חשבון המעסיק, השתלמויות ועוד דברים שיכולים להועיל לעובד.

איך תוכלו גם אתם לחגוג את יום המזכיר/ה?
אפשר לחגוג את יום העובד האדמינסטרטיבי במתנות נחמדות, בכרטיסי ברכה וכל מה שמתחשק לכם, רק שאם אתם הבוסים, חסר לכם שתשכחו!

יום המזכיר/ה בשנים הקרובות:

27 באפריל 2022
29 באפריל 2020
28 באפריל 2021

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות