יום איחוד האמירויות הערביות - 2 בדצמבר

היום הלאומי של איחוד האמירויות הערביות ב-2 בדצמבר הוא אחת החגיגות הגדולות ביותר בדובאי ובשאר המדינה. השנה, בשנת 2021, המדינה תחגוג את יום השנה המוזהב שלה- יום ה-50 שנים. 

איחוד האמירויות הערביות נמצאת בצפון-מזרח חצי האי ערב (דרום מערב אסיה) שבמפרץ הפרסי. עיר הבירה שלה היא אבו דאבי.

 דובאי- העיר המודרנית והיוקרתית של איחוד האמירויות הערביות. קרדיט: @diana.grytsku

קצת היסטוריה

איחוד האמירויות הערביות לא תמיד הייתה האומה החזקה שהיא היום. למעשה, המדינה הייתה מחולקת לקבוצות שבטיות יריבות, שכבשו אזורים שונים. בשנת 1820, בריטניה נכנסה לתמונה והציעה הגנה לשבטים בתמורה לשליטה מסוימת על הארץ. נואשים לשלום, השבטים הרבים קיבלו הצעה זו ונתנו לבריטניה להיות אחראית ליישוב המחלוקות ביניהם. ב-1968, בריטניה הסירה את עצמה מהתמונה לאחר שהחלה לחוות הפסדים כספיים.

לאחר יציאתה של בריטניה מהתמונה, החליטו שליטי אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, שארג'ה ואום אל-קיוין. להתאחד. ב-2 בדצמבר 1971 הכריזו האמירויות על עצמאותן מבריטניה והפכו לאיחוד האמירויות הערביות. מאוחר יותר הצטרפה גם ראס אל-חיימה - האמירות השביעית - לאיחוד זה. כל תהליכי המיזוג והחירות מהשלטון הקולוניאלי הושגו ללא כל אלימות!

לציון אחדות שבע האמירויות והכרזת איחוד האמירויות הערביות, הונף דגל איחוד האמירויות כפי שאנו מכירים אותו היום, ונבחר הנשיא הראשון של איחוד האמירויות - שייח' זייד בן סולטן אל נהיאן. שייח' זייד היה האמיר של אבו דאבי והיה העשיר ביותר מבין שבע האמירויות. כיום, איחוד האמירויות מוכרת כמעצמת ביניים וכמדינה משפיעה עם כלכלה משגשגת, עתודות נפט, תיירים בשפע וכמה מהבניינים הגבוהים בעולם, כמו המלון בורג' אל-ערב ובורג' ח'ליפה.

מלון Four Seasons בדובאי קישור

 

עוד כמה עובדות מעניינות על איחוד האמירויות הערביות

לאיחוד האמירויות יש למעלה מ-40 מיליון תמרים.

רוב האנשים באיחוד הם יודעי קרוא וכתוב- שיעור האוריינות הוא 93%.

איחוד האמירויות היא ארץ מדברית. במדינה אין נהרות, נחלים או אגמים.

איחוד האמירויות הוא כפר גלובלי- בסביבות 200 לאומים קיימים באיחוד האמירויות. רק 1.4 מיליון מתוך 9.9 מיליון תושביה הם אזרחי המדינה, כשהשאר בעיקר עובדים זרים.

לאיחוד האמירויות יש את מאגר הנפט השישי בגודלו בעולם. לא תמיד הייתה המדינה עשירה כמו שהיא היום. עד שנות ה-60 של המאה הקודמת היא נחשבה לכלכלה נחשלת, דלת אמצעים ומשאבים, והתבססה בעיקר על פעילות ימית - דיג, שליית פנינים, בניית סירות וסחר ימי. אולם מאז גילוי הנפט בתחומה בראשית שנות ה-60 חלה מהפכה כלכלית, המאפשרת מאז ואילך רמת חיים מן הגבוהות בעולם. רוב עתודות הנפט של האמירויות גדולות מצויות באבו דאבי.

השלטון באיחוד האמירויות הוא מונרכיה חוקתית ולא דמוקרטיה. זה אומר שלאזרחים אין אפשרות להחליף ממשלה או להקים מפלגות פוליטיות. הממשלה מגבילה את חופש הביטוי ואת חופש העיתונות, ויש צנזורה על התקשורת המקומית על מנת למנוע ביקורת על הממשלה, על פקידי הממשל או על משפחות המלוכה. 

בחודש נובמבר 2020 נחקקו תקנות המפחיתות את המגבלות על צריכת אלכוהול ומגורים משותפים ללא נישואים, והחמירו את הענישה במקרי רצח על חילול כבוד המשפחה.

יום איחוד האמירויות העבריות 2 בדצמבר


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות