יום הווטרנים בארצות הברית - 11 בנובמבר

יום הווטרנים הוא יום חג שנחגג ב-11 בנובמבר בכל שנה בכל מדינות ארצות הברית, בתור יום הוקרה לכל ותיקי המלחמות ששירתו את צבא ארצות הברית.

יום הווטרנים הוא לא יום זיכרון, מכיוון שהוא נותן כבוד לכל אלה ששירתו בצבא ארה"ב, החיים והמתים.

יום הווטרנים הפך לחג לאומי פדרלי החל משנת 1938. ביום זה כל סוכנויות הממשלה שאינן חיוניות ובתי ספר רבים סגורים במשך היום. ברחבי הארץ מתקיימות תהלוכות וטקסים ועסקים רבים מכבדים את הווטרנים. 

הטקס הלאומי מתקיים מדי שנה בבית הקברות הלאומי ארלינגטון, שם הנשיא נואם לכבודם של הווטרנים. ברוב הערים הגדולות כמו ניו יורק, סן דייגו ודאלאס יש מצעד של יום הווטרנים. באירועים רבים, כמו של הכנסייה ומשחקי כדורגל, מבקשים מהוותיקים לעמוד ואז הקהל מכבד אותם במחיאות כפיים. אנשים רבים מניפים דגל ארה"ב ביום זה כדי להראות את הפטריוטיות שלהם ואת תמיכתם בצבא. בשעה 11:00 מקיימים דקת דומיה כדי לזכור את אלה שמתו במהלך שירותם הצבאי. אם אתם פוגשים יוצא צבא או חייל ביום הווטרנים, הקפידו להודות להם באופן אישי על שירותם למדינה.

ההיסטוריה של יום הווטרנים 

בשעה 11:00 ב-11 בנובמבר 1918 נחתם הסכם שלום זמני, או שביתת נשק, והלחימה במהלך מלחמת העולם הראשונה הגיעה לסיומה. שנה לאחר מכן הכריז הנשיא וודרו ווילסון כי ה-11 בנובמבר ייקרא יום שביתת הנשק בארצות הברית. ב-1938 יום שביתת הנשק הפך לחג פדרלי לאומי. זה היה יום שהוקדש לשלום עולמי ונערך לכבוד ותיקי מלחמת העולם הראשונה. בשנת 1954 החליט הקונגרס לשנות את היום ליום הווטרנים, בגלל הרצון לכבד את ותיקי כל המלחמות כולל מלחמת העולם השנייה ומלחמת קוריאה. בשנת 1968 הועבר היום ליום שני הרביעי של חודש נובמבר. עם זאת, הוא שונה מאוחר יותר ל-11 בנובמבר בשנת 1978 על ידי הנשיא ג'רלד פורד. 

עובדות מעניינות על יום הווטרנים

שביתת הנשק במלחמת העולם הראשונה נחתמה בשעה 11 של היום ה-11 בחודש ה-11. 

בשנת 2010 היו כ-21.8 מיליון חיילים משוחררים בארצות הברית. ישנם כ-9 מיליון חיילים משוחררים מעל גיל 65. כ-1.6 מיליון חיילים משוחררים הם נשים. 

הגנרל ג'ורג' פאטון, הגנרל המפורסם במלחמת העולם השנייה, נולד ב-11 בנובמבר.

יום הווטרנים ארצות הברית

ה-11 בנובמבר הוא גם יום הרווקים הסיני ויום האוריגמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות