יום הקאפקייק וניל - 10 בנובמבר

יום הקאפקייק וניל הוא היום מיוחד של חובבי הקאפקייק (על פי האקדמיה ללשון העברית: עוגונית) בטעם וניל שנועד להוקיר את העוגה הקטנה ולחגוג את קיומה.

הקאפקייק הומצא בארה"ב בשנת 1796 כשהמתכון לעוגה שנאפית בכוסות קטנות נכתב בספר הבישול -American Cookery (על ידי אמיליה סימונס). התיעוד המוקדם ביותר של המונח קאפקייק היה בשנת 1828 בספר "שבעים וחמישה מתכוני מאפים, עוגות ומתוקים" מאת אליזה לסלי, סופרת מתכונים פופולרית מפילדלפיה שחיה במאה ה-19.

הקאפקייקס קיבלו את שמם בגלל אפייתם בתבנית בצורת גביע. בבריטניה קוראים להם עוגות פיות (Fairy Cakes) ובאוסטרליה עוגות קציצות (Patty Cakes). את הקאפקייקס וניל מכינים על ידי הוספת תמצית וניל לבלילת העוגה ולציפוי או לכל תוספת. 

הידעת? הוניל נחשב לאחד מהתבלינים היקרים בעולם, במקום השני אחרי הזעפרן. צמח הווניל טופח לראשונה על ידי אנשי הטוטונאק בוראקרוס שבחוף המזרחי של מקסיקו. התבלין הגיע לאירופה על ידי הספרדים במאה ה-16 על ידי הכובש הרנאן קורטס, האיש שהביא לאירופה גם את השוקולד. השמועות אומרות שתומס ג'פרסון, הנשיא השלישי של ארה"ב, הוא זה שהביא את הוניל מצרפת לאמריקה בסוף המאה ה-19, לאחר שטעם גלידת שמנת בטעם וניל בפריז.

עד סוף המאה ה-19, מקסיקו ייצרה כמעט את כל הווניל בעולם. אולם כיום היא מייצרת רק כ-10% מסך הייצור העולמי של התבלין. מדגסקר ואינדונזיה מייצרות כעת את עיקר הווניל בעולם.

למרות ההוצאה הכרוכה בו, וניל הוא אחד הטעמים המבוקשים בעולם. כיום, הוא משמש במגוון פריטי מזון, כולל עוגות, גלידות ומשקאות; ומוצרים כמו בשמים ונרות.

הסיבה לבחירת התאריך 10 בנובמבר כיום הקאפקייק וניל לא ידועה.

איך לחגוג את יום הקאפקייק וניל?

הכינו קאפקייקס וניל וכבדו בהם את בני המשפחה, החברים והעמיתים לעבודה. אם אין לכם את מי לכבד, לא נורא. תוכלו לאכול לבד ולשמור במקפיא. מתכון לקאפקייק וניל עם קצפת וניל 

מעדיפים קאפקייק שוקולד? חכו 11 חודשים, ותוכלו לחגוג את יום קאפקייק השוקולד ב-18 באוקטובר.

יום הקאפקייק וניל

ה-10 בנובמבר הוא גם יום רחוב סומסום וגם יום המדע לשלום

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות