יום המודעות לאגו- 11 במאי

יום האגו העולמי הוא יום שמטרתו להגביר את המודעות לנושא האגו ועל ההשפעה שלו על כל דבר שאנחנו עושים, למקד את תשומת הלב ולהביא להבנה רחבה יותר בנושא. יום המודעות העולמי לאגו מוקדש בעצם לאלו הסובלים מכך ברמה הקלינית, כי האגו הוא חלק בריא מהנפש כשהוא קיים במידה נכונה.

תנועת המודעות לאגו הוקמה בשנת 2018, כרשת תמיכה לאנשים שנאבקים במצבים נפשיים הקשורים לאגו מגודל יתר על המידה, שיכולים לגרום לסבל רב, כמו זעם, דעות קדומות, תסביכי נחיתות, תחושות עליונות, התמכרויות, אלימות הקשורה למתח, גזענות, סקסיזם ועוד.

אנחנו בדרך כלל כועסים ולא אוהבים אנשים בעל אגו מוגזם, מאשימים אותם באנוכיות ומתרחקים מהם, אבל אגוטיזם קיצוני הוא הפרעה נפשית שהסובלים ממנה לא אשמים שהם לוקים בה.

נפש אגואיסטית יתר על המידה היא נפש לא בריאה והיא יוצרת בעיות במערכות יחסים ובאמפתיה כלפי אחרים. מי שנאבק באגו נוטה יותר לחוש בדידות וייאוש. 

הגורמים להתפתחות ההפרעה אינם ידועים, אבל ההשערות הן שהם שילוב של גורמים נוירו ביולוגיים, גנטיים, פסיכולוגיים וסביבתיים. הסיבות להתפתחות של האגו יתר על המידה יכולות לנבוע מהתעללות רגשית קשה בילדות, מחוויות הורות שליליות או חשיפה בילדות לאלימות בין ההורים ולמידת התנהגויות אנטי חברתיות מצד הורים או חברים.

איך להשתתף ביום המודעות העולמי לאגו?

כולנו מכירים מישהו שהיינו אומרים שיש לו אגו מנופח להפליא, ולמרות שלכולנו יש מושג טוב מאוד מה זה "אגו", נראה שחסרה לנו ההבנה עד כמה התופעה הזו יכולה להזיק. יום המודעות העולמי לאגו הוא ההזדמנות שלנו להקדיש זמן להתבוננות עצמית ולחקור את האגו שלנו ואת החוויות שלנו עם הסובבים אותנו כדי להבין כמה מהאגו שלנו תופס מקום בחיים שלנו ועד כמה הוא גורם לנו להיכנס לעימותים עם אחרים.

אפשר לפרסם ביום זה מאמרים ומידע בנושא, שיכולים לעזור לאחרים. אגואיזם הוא תכונה שיכולה לגרום לנו לפגוע בסובבים באמצעות ניסיון לשלוט באגו הלא מאוזן שלנו, כמו גם לנסות לנהל את התגובות שלנו להצגת האגו של אנשים אחרים. אמנם לא כולם סובלים מאגואיזם, אך סביר להניח שהוא מופיע ברמה כזו או אחרת אצל כולם. 



לאתר הרשמי ולמידע נוסף בנושא

ה-11 במאי הוא גם יום "אכול מה שאתה רוצה"

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות