יום השמיעה הבינלאומי - 3 במרץ

יום השמיעה העולמי מתקיים ב -3 במרץ בכל שנה בכדי להעלות את המודעות כיצד למנוע חירשות ואובדן שמיעה ולקדם טיפול בבעיות אוזניים ושמיעה ברחבי העולם. 

מדי שנה, ארגון הבריאות העולמי מחליט על נושא מסוים ליום זה ומפתח חומרי הסברה מבוססי ראיות כגון חוברות, עלונים, פוסטרים, כרזות, אינפוגרפיות ומצגות, בין היתר. חומרים אלה משותפים עם גורמים בממשל ובחברה האזרחית ברחבי העולם וכן עם משרדי ארגון הבריאות העולמי. ארגון הבריאות העולמי מארגן במטה שבז'נבה אירוע שנתי של יום השמיעה העולמי. בשנים האחרונות, מספר גדל והולך של מדינות חברות וסוכנויות שותפות אחרות הצטרפו ליום השמיעה העולמי על ידי אירוח מגוון פעילויות ואירועים במדינותיהן.

נושא יום השמיעה העולמי השנה (2021): טיפולי שמיעה לכולם! מסך, שיקום, תקשורת.

עקרונות היום שמיועדים לקובעי המדיניות: מספר האנשים החיים עם אובדן שמיעה ומחלות אוזניים ללא טיפול אינו מתקבל על הדעת. יש צורך בפעולה בזמן כדי למנוע ולטפל באובדן שמיעה במהלך החיים. השקעה בהתערבויות חסכוניות תועיל לאנשים עם ירידת שמיעה ותביא רווחים כספיים לחברה. על הממשלות לפעול לשילוב טיפולי אוזניים ושמיעה ממוקדים באנשים במסגרת תכניות הבריאות הלאומיות לצורך כיסוי בריאותי אוניברסלי.

עקרונות יום השמיעה הבינלאומי שמיועדים לציבור הרחב: שמיעה ותקשורת טובים חשובים בכל שלבי החיים. ניתן למנוע אובדן שמיעה (ומחלות אוזניים קשורות) באמצעות פעולות מניעה כגון הגנה מפני צלילים חזקים, שיטות טיפול טוב באוזניים וחיסון. ניתן לטפל באובדן שמיעה (ומחלות אוזניים קשורות) כאשר הוא מזוהה במועד ומתקבל טיפול מתאים. אנשים בסיכון לאובדן שמיעה צריכים לבדוק את שמיעתם באופן קבוע. אנשים הסובלים מאובדן שמיעה (או מחלות אוזניים קשורות) צריכים לפנות לקבלת טיפול רפואי.

איך לציין את יום השמיעה הבינלאומי?

ארגון הבריאות העולמי מבקש מכולם לעודד את מי שזקוק לעזרה עקב ליקוי שמיעה לפנות כדי לקבלה. אם אתם מכירים מישהו הסובל מליקוי שמיעה שאינו מטופל, עודדו אותו לעבור בדיקת שמיעה או לבקש מרופא/ת האא"ג שלו הפניה למרפאה המתמחה בשתלי שמיעה.


ה-3 במרץ הוא גם יום חיות הבר וגם יום אני רוצה שתהיה שמח

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות