יום הפאוץ'- יום שבת השני בחודש מרץ

זוכרים שבשנות ה-80 במאה שעברה כולם היו מסתובבים עם תיק פאוץ' על המותניים? התיק הנוח והבטוח הזה היה אז בשיא האופנה. היום הפאוץ' אולי פחות באופנה אבל עדיין אפשר למצוא אותו בחנויות תיקים בעיצובים שונים. יש לו כל כך הרבה יתרונות וצריך להחזיר אותו לאופנה מיד! 

מקור התמונה: אמזון

לפי האקדמיה ללשון העברית נקרא תיק הפאוץ' פֻּנְדָּה. באנגלית הוא נקרא Fanny Pack. הפאוץ' הוא תיק קטן, בגודל קצת יותר גדול מארנק, שמחובר בחגורה שנלבשת מסביב למותניים. יום הפאוץ' נועד לחגוג לא רק לכבוד התיק אלא גם כדי לעורר מודעות לנושא חברתי חשוב - הרעב. באופן סמלי המטרה היא למלא ביום זה את הפאוץ' בפריטי אוכל ולצאת איתו כדי לחלק אותם לנזקקים.

ההיסטוריה של יום הפאוץ' הבינלאומי

יום הפאוץ' הבינלאומי נחגג בעקבות אירוע שקרה בשנת 2007. ניק ייטס, אמן מפורטלנד שבאורגון, היה האדם שהגה ויצר את היום הזה. זה היה אז ביום שבת הראשון של חודש מרץ 2007. ניק ייטס חזר ממסיבה עם עוגת פירות שלקח ממנה ושמר לו בפאוץ'. הוא פגש באקראי הומלס ברחוב שאמר לו שהפאוץ' שלו נראה נחמד. ניק פתח את הפאוץ' ונתן לו את עוגת הפירות שהייתה בתוכו.

האירוע גרם לייטס לקשר בין הפאוץ' לעזרה לחסרי בית. הוא יצר קשר עם בנקי מזון והמשיך לחלק אוכל כשהוא לובש פאוץ' לאנשים רעבים בדרכים. כדי להעלות את המודעות למצווה, הוא יצר את יום הפאוץ', בשבת השנייה של כל חודש מרץ.  

הרעב הוא בעיה בכל העולם. לא משנה כמה מדינה מתקדמת או עשירה, תמיד יש חלק מהחברה שלא יכול להשיג את אחד מהצרכים הבסיסיים ביותר שיש, המזון. לצערנו, יש המון אנשים רעבים ואחוז גבוה מהם הם ילדים.

כיצד לחגוג את יום הפאוץ'?

התשובה היא פשוטה. אם אתם מוכנים לעזור לאנשים עניים, נזקקים וחסרי בית ואוכל, אז קדימה, קחו עליכם פאוץ' עם כמה מוצרי מזון כמו כריכים ותנו להם. אבל הפאוץ' הוא לא חובה. המטרה היא לעזור לאנשים. צריך לעזור לאנשים רעבים כל השנה אבל היום הזה הוא יום מיוחד להעלות את המודעות לזה ברשתות החברתיות למשל. כדי להעלות את המודעות תוכלו לשתף תמונה שלכם עם פאוץ' על המותניים ברשתות החברתיות עם ההאשטאג #FannyPackDay. חשוב להבהיר שיש רעיון מאחורי הפאוץ' וזאת לא סתם תמונה שנועדה לקבל מחמאות. חוץ מזה אפשר גם להתנדב בבית תמחוי, או לאסוף בקבוקי שתייה כדי לפדות את הפיקדון עבורם ולתת אותו לעניים. אל תתעלמו מחסרי בית ברחוב או מקבצי נדבות. כריך יכול להאיר להם את היום ולהראות להם שהם לא שקופים. תעשו את ההבדל. תהיו השינוי בעולם של מישהו.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות