יום מימון ההמונים - 14 במרץ

יום מימון ההמונים הוא יום מיוחד בשנה שחל ב -14 במרץ. מימון המונים הוא דרך לגייס כסף באמצעות תרומות של אנשים רבים, כשכל אחד תורם כמה שהוא יכול ורוצה, אפילו סכום קטן. בכל שנה ארגונים שונים מגייסים כספים מסיבות שונות. בשנים האחרונות הפך מימון ההמונים לדרך מאד פופולרית לגייס כסף דרך האינטרנט. מימון ההמונים מועיל מאד לאנשים שרוצים להגשים את החלומות שלהם, לגייס כספים למטרות פוליטיות, לאנשים שזקוקים לעזרה כלכלית או כדי לממן טיפול רפואי יקר ועוד. 

כשמדובר בהגשמת חלומות, כמו הקמת מיזם שאפתני או עסק קטן, מגייסי הכספים מציעים מתנה עבור התרומה שהרבה פעמים קשורה למוצר שהם רוצים למכור בעתיד.

אם רציתם פעם להוציא לאור ספר שכתבתם, להקליט שיר, להפיק מופע או להקים פוד טראק, אתם בטח מכירים את מימון ההמונים, והמסע של גיוס הכספים מהציבור. 

מימון ההמונים עוזר גם לפרסם את המטרה שלכם בציבור, כי בדרך של גיוס הכספים, אתם מפיצים את הבשורה שלכם, בעיקר ברשתות החברתיות.

ההיסטוריה של יום מימון ההמונים

יום מימון ההמונים נחגג מאז שנת 2017. לא ידוע מי יצר את היום הזה, אבל למושג מימון המונים יש היסטוריה ארוכה של מאות שנים, עוד לפני עידן האינטרנט.

המושג מימון ההמונים המודרני תועד על ידי הפילוסוף והסוציולוג הצרפתי אוגוסט קונט. ב- 14 במרץ 1850 הוא פירסם את הספר "Première Circulaire Annuelle adressée par l'auteur du Système de Philosophie Positive", שבו הוא הציג לעולם את התיאוריה הסוציולוגית של הפוזיטיביזם. מסיבה זו כנראה הוחלט שיום מימון ההמונים יחגג בכל שנה ב-14 במרץ. פוזיטיביזם מתייחס לקשר בין התלות של תיאוריה להתבוננות, תוך הסתמכות על השיטה המדעית כדי להבטיח ידע אותנטי. בעוד שמושג מופשט זה נוסד בחלקו על ידי קונט, השתמש קונט באידיאולוגיה זו בכדי לסייע במימון מחקריו כפילוסוף, ובסופו של דבר יצר את צורות מימון ההמונים ראשונות. בזכות ההצלחה הראשונה במימון המונים פרסם הפילוסוף את עבודתו ביום זה בשנת 1850.

באינטרנט הופיע פרויקט מימון המונים לראשונה בשנת 1997. להקת הרוק הבריטית מריליון מימנה את סיבוב ההופעות שלהם באמצעות קמפיין אינטרנט של מעריציהם. 

האתר ArtistShare שהבסיס שלו הוא בארצות הברית הוא הראשון שהפעיל קמפיינים למימון המונים בתחום המוזיקה.

משם והלאה תעשיית מימון ההמונים המשיכה לצמוח בתחומים נוספים, בעיקר און ליין. מימון ההמונים צבר תאוצה רבה וכמעט כל ארגון או אדם שרוצה להגשים את שאיפותיו משתמש בפלטפורמה מקוונת כלשהי כדי לגייס כספים ברחבי כל העולם. 

כיצד לחגוג את יום מימון המונים?

חגיגת יום מימון המונים היא די פשוטה. אתם יכולים להתחיל קמפיין שלכם למימון המונים כדי לגייס כספים להגשים מטרה שיש לכם. אם אין לכם מטרה כזאת כרגע, תוכלו להיכנס ולשוטט באתרי מימון המונים ולמצוא קמפיין שמוצא חן בעיניכם ואתם רוצים שיצליח ולתרום לו. עוד עזרה שתוכלו להציע היא שיתוף הקמפיין ברשתות החברתיות. תוכלו לעודד אנשים להגשים את חלומותיהם באמצעות מימון המונים ברשתות החברתיות עם ההאשטג #CrowdfundingDay.

יום מימון המונים

ה-14 במרץ הוא גם יום פאי, יום המדע, יום חטיף הצ'יפס וחג האהבה היפני

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות