יום הפשטות- 12 ביולי

אנחנו חיים בעולם כל כך מסובך. מיסים, פוליטיקה, טכנולוגיה, שיווק וכל סיבוך שניתן להעלות על הדעת שהעולם יכול לספק. האם לא יהיה נחמד אם נוכל פשוט לקחת קצת זמן כדי שהדברים יהיו פשוטים? לחיות יום אחד עם היסודות החשופים של החיים ולהיאחז בהם כמו הדבר היקר שהם? יום הפשטות מעודד אותך לעשות בדיוק את זה, להרפות מכל הסיבוכים של החיים ולחיות יום ... פשוט.


הגיע הזמן לחזור ליסודות ולחגוג את יום הפשטות הלאומי! החג חל מדי שנה ב- 12 ביולי לכבוד יום הולדתו של הנרי דיוויד ת'ורו, שנולד באותו יום בשנת 1817. ת'ורו היה סופר, משורר ופילוסוף אמריקאי. הוא היה חבר בזרם הטרנסדנטליזם. הוא והטרנסנדנטליסטים בני זמנו האמינו, במילים פשוטות, כי לאנשים יש ידע על עצמם ש"מתעלה על כל הכוחות החיצוניים בחייהם". הם המליצו לחיות חיים פשוטים יותר כדי ליצור קשר טוב יותר עם הרגשות שלנו. על פי השקפת עולמו של תורו, על האדם לחתור להיות נקי מאשמה מוסרית, וזו משמעות הטוב בשבילו.
תורו אימץ לעצמו אורח חיים פשוט על מנת להעמיק את דפוסי חשיבתו. כחלק מניסיון זה, התגורר בגפו במשך כשנתיים (החל מ-4 ביולי 1845) בבית שנבנה על ידו באדמה בבעלותו של חברו ראלף וולדו אמרסון, יוצר הטרנסדנטליזם באגם וולדן שבמסצ'וסטס, בלא תלות בבני אדם כלשהם לצורכי קיומו. תקופה זו מתוארת בספרו "וולדן", שיצא לאור בשנת 1854.
איך לחגוג את יום הפשטות?
אתם כמובן לא צריכים ללכת לגור ביער כמו ת'ורו, אבל מומלץ לקחת את היום הזה כדי להעריך את הדברים הפשוטים שיש לנו בחיים. הדברים הבסיסיים כמו הטבע שיד אדם לא נגעה בו, האוויר הנקי שיש רחוק מהציוויליזציה וכל הדברים הבסיסיים והאמיתיים שיש בחיים. תסתכלו על החיים שלכם ותחפשו מה המרכיבים הפשוטים שבהם שחשובים לכם. כמו שאמר ת'ורו עצמו: "חיינו מתפוררים בגלל כמות הפרטים שיש בהם, יש לפשט ושוב לפשט".



ה-12 ביולי הוא גם יום העיניים בשני צבעים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות