יום האהבה לחיית המחמד שלך - 20 בפברואר

מבלי לשפוט או להעביר ביקורת, לכל אחד מאיתנו קורה לפעמים שהוא לוקח את חיית המחמד שלו כמובן מאליו. לא שאנחנו לא אוהבים, אבל קורה לפעמים שבגלל טרדות היום יום אנחנו שוכחים קצת להתייחס לכלב או לחתול שלנו (או לאוגר, שפן או תוכי), שוכחים ללטף, להגיד מילים טובות, מתייחסים אליהם קצת כמו אל מטרד כשצריך לצאת איתם החוצה בגשם, ואפילו לא שמים לב שהצלחת של האוכל או המים ריקה.
ה-20 בפברואר הוא יום מיוחד לכל מי שיש לו חיית מחמד. זהו יום אהוב את חיית המחמד שלך והוא נועד להזכיר לנו את קיומם של היצורים החמודים והאהובים שחיים איתנו ואוהבים אותנו בלי תנאים. הרבה פעמים הם מתקשים להגיד לנו מה מציק להם ומה חסר להם, אבל הם בחיים לא יעזבו אותנו ולא יבגדו בנו גם אם לא נבין אותם.

היום זה היום להתבונן באהבה בחיית המחמד ולהעריך את כל האהבה והשמחה שהיא מכניסה לחיים שלנו.
בעולם המערבי להרבה משקי בית יש לפחות חיית מחמד אחת. החיה יכולה להיות כלב, חתול, ציפור, סוס, חמור, דגי מים מתוקים, זוחלים ודו חיים או כל חיה אחרת שמגדלים בשביל ההנאה והקשר הרגשי ולא בשביל ניצול.
לגידול חיות מחמד יש תועלת בריאותית - מחקרים מצאו שגידול חיית מחמד מקל על מתח נפשי ומוריד את לחץ הדם. אם אתם מכירים מישהו שסובל מלחץ דם גבוה למשל, המליצו לו כתרופה לגדל כלב שיקח אותו לטיולים רגליים בחוץ שלוש פעמים ביום.
ידעתם שגידול חיות מחמד לשם שעשוע היה לא לגיטימי ולא מקובל עד למאה ה-19? לאורך רוב ההיסטוריה ברוב החברות בעלי החיים נחשבו ליצורים נחותים חסרי רגש או מחשבה. אם הייתם אוהבים חיה בימי הביניים היו חושדים בכם בכישוף ומענישים אתכם בחומרה!
מה שהפך את הכלב לחיית מחמד מקובלת, לא חיית עבודה ושמירה, היה השימוש בהם ככלבי צייד שאחזקתם הותרה עד לעת החדשה רק לאצילים. במהלך מסעות הצייד הארוכים נוצרו יחסי קרבה וחיבה בין הצייד לכלבו אבל עדיין לא היה מקובל להתייחס אליו כאל חיה שאפשר לגדל לא בשביל תועלת מעשית.
במחצית השנייה של המאה ה-19 החלו בני המעמד הבינוני העירוני לגדל כלבים וחתולים כחיות מחמד והתחביב התפשט גם לשכבות הפחות אמידות.
בתקופה הויקטוריאנית הפכה חיית המחמד לסמל סטטוס. ב-1859 התקיימה תערוכת הכלבים הראשונה באנגליה. בשנות ה-80 של המאה ה-19 הופיעו החנויות הראשונות לחיות מחמד בפריז ומזון כלבים מסחרים יבש יכולתם להשיג רק החל משנת 1920.

לכבוד יום אהוב את חיית המחמד שלך, פנקו את חיית המחמד שלכם ותנו לה תשומת לב מיוחדת ורצוי גם חטיף טעים. אם אתם לא נוהגים להעלות תמונות שלה לרשתות החברתיות לפחות פעם ביום, זה היום לשתף את כולם בתמונה האחרונה שצילמתם אותם (רצוי מהשעה האחרונה) ולעודד אנשים לאמץ חיות מחמד שזקוקות לבית חם. ידוע שתמונות של חיות מחמד ברשתות החברתיות מספקות הרבה רגעים של שעשוע שמשפרים את מצב הרוח ומועילים למצב הנפשי שלנו.


חטיפים טעימים ובריאים לכלבים, עשויים מרכיבים טבעיים בלבד

בתמונה: חתול בודק אם הוא מספיק חמוד היום
ה-20 בפברואר הוא גם יום הצדק החברתי העולמי וגם יום האזיקים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות