יום הצבא ויום האחדות באיטליה- 4 בנובמבר

ה-4 בנובמבר הוא יום השנה לחתימת הסכם הפסקת אש, בשם 'שביתת הנשק של וילה ג'וסטי', שסיימה את הקרבות בין איטליה לאוסטרו-הונגריה בסופה של מלחמת העולם הראשונה.
וילה ג'וסטי נמצאת בפאדובה שבצפון איטליה והיא ידועה בכך שבה נחתם הסכם שביתת הנשק ב-3 בנובמבר 1918, ולכן נקראת גם "וילת שביתת הנשק" (באיטלקית: Villa Armistizio). הסכם שביתת הנשק נכנס לתוקפו 24 שעות לאחר מכן, ב-4 בנובמבר.
בהסכם זה נכנעו הכוחות האוסטרו-הונגרים לאיטליה לאחר שהובסו בקרב ויטוריו ונטו, והוא היה חלק חשוב בהחלטה לשים קץ למלחמת העולם זמן קצר לאחר מכן, ב-11 בנובמבר.
בעקבות הניצחון איטליה סיפחה לעצמה כמה חלקים חשובים מאוסטריה, כמו עיר הנמל טריאסטה ודרום טירול.
בתי מלון בטריאסטה, איטליה
טירה בעיר הנמל טריאסטה שבצפון איטליה

בניין הבורסה בטריאטסה
איך חוגגים האיטלקים את יום האחדות ויום הצבא?
ב-4 בנובמבר וכמה ימים לפני כן, מתחילים לחלוק כבוד באיטליה בביקורים והנחת פרחים באנדרטה לחייל הלא נודע האיטלקי (Milite Ignoto) באלטרה דלה פטריה שבפיאצה ונציה ברומא, מבקרים גם באנדרטת המלחמה של רדיפוליה, שם נמצא בית עלמין בו קבורים 100,000 חיילים איטלקים שמתו במלחמת העולם הראשונה ובויטוריו-ונטו, המקום בו התרחש הקרב האחרון והמכריע בין הצבא האיטלקי המלכותי לצבא האוסטרו הונגרי.
אנדרטת המלחמה של רדיפוליה


נשיא איטליה ושר ההגנה מעבירים לכוחות המזוינים האיטלקיים הודעת ברכה והכרת תודה בשם המדינה כולה.
בארמון הקווירינלי יש טקס חילופי שומרים, טקס שמתקיים רק בעוד שני ימים אחרים בשנה: חגיגות יום הטריקולור (7 בינואר) ויום הרפובליקה (2 ביוני).
טקס חילופי השומרים בפיאצה דל קווירנילה
כוחות הצבא האיטלקי פותחים בדרך כלל את מתקניהם לציבור ומאפשרים ביקורים ביחידות הצבאיות הימיות. במבני הצבא שנפתחים לציבור נערכות תערוכות נשק ותערוכות בנושא מלחמת העולם הראשונה. לעתים קרובות מתקיימים גם מפגני ספורט והתעמלות על ידי חיילים.
בכיכרות של הערים האיטלקיות הגדולות מתקיימים קונצרטים של להקות צבאיות, וחגיגות רבות נערכות בכל עיר מול אנדרטת הנופלים שלה.

ה-4 בנובמבר הוא גם יום האחדות ברוסיה, יום רצח רבין ויום השכל הישר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות