יום הפאסט פוד- 16 בנובמבר

יום הפאסט פוד, המזון המהיר (Fast Food), הוא יום בשביל כל האנשים שממהרים ולא יכולים להשקיע זמן בהכנת ארוחות ובאכילה. זה לא רק שאין להם זמן להכין את האוכל, אין להם זמן גם לחכות שמישהו אחר יכין להם אותו, אפילו אם הם יושבים במסעדה. בקיצור, זהו יום בשביל האנשים העסוקים שאין להם זמן לאוכל, ובשבילם המציאו את המושג "מזון מהיר".
מזון מהיר כולל בעיקר דברים שאפשר לקנות בדוכנים ברחוב אבל גם למנות שאפשר לחמם מהר בתנור או במיקרו: שניצלים קפואים, פלאפל, סביח, טוסט, פיצה, נקניקיות (הוט דוג), צ'יפס, טבעות בצל, המבורגרים וכל מאכל שאפשר להכין מהר ובלי השקעה כמעט של עבודה.

המזון המהיר הוא מצד אחד טעים וכיפי, אבל מצד שני הוא בדרך כלל רווי שומנים ומלא בקלוריות, לכן צריך להיזהר איתו ולא לאכול אותו לעתים קרובות בלי הבחנה. בדרך כלל המזון המהיר שאחרים מכינים אותו בשבילך, ואתה רק צריך לחמם ולאכול, מכיל כל מיני מרכיבים שגורמים לך להתמכר אליו, כמו סוכר ומונוסודיום גלוטמט, כדי שהלקוח יהנה יותר ויחזור לאכול. מי שמכין את המזון המהיר פחות חושב על בריאות הלקוחות ויותר חושב על הרווחים שלו.

ההיסטוריה של המזון המהיר
את הצורך במזון שיהיה מוכן או מוגש מהר, ויהיה אפשר לאכול אותו גם מהר, אפשר לייחס לפופולריות העולה של המכוניות אחרי תום מלחמת העולם הראשונה. המזון המהיר החל למצוא קליינטים בקרב האנשים שנוסעים בכבישים. בין אם זאת הייתה נסיעה מהכפר אל העיר או מעיר לעיר לצורך סידורים וטיפולים, או בטיול חוצה מדינות ויבשות. הצורך למצוא אוכל מהיר הפך להיות חזק יותר עם השנים.
White Castle, המסעדה בשם "הטירה הלבנה", הופיעה ראשונה עם הקונספט של מזון מהיר בשנת 1921, כשהחלה להציע המבורגרים עבור 0.05$ למנה בוויצי'טה שבקנזס. מאז, האוכל המהיר הפך למוסד אמריקאי ומשם החלה האהבה אליו להתפשט ברחבי העולם, עד שכיום אפשר למצוא את המזון המהיר בכל פינה.

המסעדה הראשונה של ווייט קסטל, שהציעה המבורגר ב-5 סנט. (מקור התמונה)
ההמבורגר של הטירה הלבנה היה הסנונית הראשונה של האוכל המהיר, אבל ניתן למצוא מסעדות מזון מהיר כמעט בכל מטבח אתני שיש לעולם להציע. מהמטבח המקסיקני ועד לתאילנדי, כל מטבח מציע גם דוכנים וחנויות קטנות שאפשר לקנות בהן את המנה האהובה עליכם בעמידה, לקבל אותו תוך כמה דקות ולחסל בשניות.



איך לחגוג את יום המזון המהיר?
אפשר לאכול אותו בחוץ, באחת מהמסעדות או המזנונים שמציעים אותו, ואפשר גם להכין בבית. לא משנה באיזה מזון מהיר ואיפה תבחרו לאכול, שיהיה לכם בתיאבון!
ה-16 בנובמבר הוא גם יום הכפתורים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות