יום העצמאות של האיים המלדיביים- 26 ביולי

האיים המלדיביים הם אחד מיעדי התיירות המדהימים והמושכים ביותר בשנים האחרונות. מי האוקיינוס ההודי הצלולים המקיפים אותם מציעים עולם תת ימי עשיר למי שבוחר לצלול ונוף מרהיב שמשרה שקט ושלווה למי שבוחר לעשות בטן גב.

המלדיביים הם מדינת איים מוסלמית שיש בה 1,192 איים ורק 192 מהם מיושבים. הם נמצאים דרומית לטריטוריית האיים ההודית לקשאדוויפ וכ-700 קילומטרים דרומית-מערבית לסרי לנקה.  
ב-26 ביולי 1965 קיבלו האיים המלדיביים את עצמאותם מבריטניה. האימפריה הבריטית כבשה את המלדיביים בשנת 1887. הבריטים הגנו עליהם מפני השתלטות של מעצמות קולוניאליות אחרות, ובתמורה התושבים המלדיביים נאלצו לחלוק כבוד שנתי לבריטניה ולשלם להם מס שנתי. המלדיביים לא רצו בזה ובשנת 1965 קיבלו את עצמאותם מבריטניה ללא מלחמה.

את יום העצמאות חוגגים התושבים במופעי מוזיקה וריקודים, אוכל מהמטבח המלדיבי וכמובן זיקוקים מהממים.



כמה עובדות מעניינות על האיים המלדיביים:

האיים המלדיביים הם מדינה ש-99 אחוזים ממנה הם מים. האיים המלדיביים הם המדינה הקטנה ביותר באסיה, וגם המדינה המוסלמית הקטנה ביותר בעולם. בירת האיים היא מאלה ובה נמצא שדה התעופה הבינלאומי של המלדיביים.

האיים המלדיביים הם המדינה השטוחה ביותר בעולם. מפלס הקרקע שלהם הוא בגובה ממוצע של מטר וחצי. הנקודה הגבוהה ביותר שוכנת באי וילינגילי בגובה של 2.3 מטרים. מכיוון שהמדינה כל כך נמוכה, יש חשש מהאפשרות שתשקע, במיוחד עכשיו כששינויי האקלים ממשיכים להתרחש.
כדי להעלות את המודעות לאיום שבשינויי שאקלים, ממשלת האיים המלדיביים קיימה בשנת 2009 ישיבה מתחת למים. זו הייתה המדינה הראשונה בעולם שעשתה זאת.
 מקור

המלדיביים, העוקבים אחר מערכת החינוך הבריטית, הם בעלי שיעור אוריינות מדהים של 98%.

השפה הרשמית במלדיביים היא דיבהי, שפה הודו-ארית שהושפעה בעיקר מערבית, אך גם מצרפתית, פרסית, פורטוגזית, הינדוסטנית ואנגלית.



כל יסוד בדגל האיים המלדיביים הוא סמלי - הירח (סהר) מייצג את האיסלאם, החלק הירוק מייצג עצי דקל, והרקע האדום מסמל את הדם שנשפך על ידי גיבורים מלדיביים.
דגל האיים המלדיביים
האיים המלדיביים הם בין יעדי הנופש הבטוחים ביותר בעולם - אתרי הנופש שלהם בטוחים במיוחד מכיוון שהם מבודדים במידה רבה מהיבשת.
מקור התמונה
המילה אטול נגזרת מהמילה בשפה דיבהי "atholhu" שמשמעותה שונית אלמוגים בצורת טבעת המקיפה לגונה. זו המילה האנגלית היחידה שמקורה בדיבהי. הרפובליקה של האיים המלדיביים מורכבת משרשרת כפולה של 26 אטולים.

המלדיביים קשורים קשר הדוק בשפה ובתרבות לתושבי הודו וסרי לנקה. מרבית האנשים שחיו באיים בימי קדם השתייכו לדת ההינדואיזם או הג'ייניזם, והבודהיזם הפך לדת השלטת כמה מאות שנים לפני תקופת ישו. האסלאם השתלט על האיים במהלך ימי הביניים. האיסלאם הוא כיום דת המדינה, וכל האוכלוסייה שבה מוסלמית!



כמדינה מוסלמית, נהוג באיים המלדיביים ללבוש בגדים קלילים אך צנועים. בגדי הים המקובלים באיים הם שילוב של מכנסיים וחולצת טריקו. ביקיני אפשר ללבוש רק באתרי הנופש שבאיים.

בעוד שמדינות רבות בעולם עושות את חופשת סוף השבוע שלהן בימים שבת וראשון, המלדיביים - כמו מדינות מוסלמיות אחרות - עושות את סוף השבוע בימי שישי ושבת.

אם אתם רוצים לנפוש במלדיביים, אתם לא חייבים להיות עשירים. אפשרויות הלינה נעות בטווח מחירים גדול מאד, מאתרי נופש יוקרתיים ועד אתרים עממיים אך מעולים, אכסניות נוחות וזולות וטיולי יאכטות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות