יום הדראג הבינלאומי - 16 ביולי

יום הדראג הבינלאומי הוא אירוע שנתי שמתקיים ב-16 ביולי במטרה לחגוג ולהכיר את אומנות הדראג בכל רחבי העולם.
דראג (באנגלית: Drag) הוא ביטוי בסלנג שמשמעותו ללבוש משהו כדי להביע רעיון מסוים. בדרך כלל מקובל להשתמש בביטוי דראג לאמני בידור שסגנון הלבוש, איפור וסידור השיער שלהם הוא של המגדר ההפוך. אמן דראג גבר שמתלבש ומתאפר כמו אישה נקרא מלכת דראג (דראג קווין) ואמנית דראג אישה שמתלבשת ומתאפרת כמו גבר נקראת מלך דראג (Drag King). יש נשים שהן מלכות דראג שמתלבשות, מתאפרות וחובשות פאות כך שהן נראות כמו מלכות הדראג הגברים. מבולבלים? סליחה. אם אתם רוצים ללמוד עוד על אמנות הדראג, מומלץ מאד לצפות בתוכנית הריאליטי "המירוץ לדראג של רופול" של ערוץ VH1 שמשודרת גם בטלויזיה הישראלית ובנטפליקס.



לעתים הדראג נקשר להומוסקסואליות, אבל לא בהכרח, יש מלכות דראג שאוהבות להופיע בלי קשר לנטייה המינית שלהן (שיכולה להיות הטרוסקסואלית). הרבה ממלכות הדראג ממין זכר מספרות שמגיל צעיר הן צפו באמם וחשקו בבגדים ובאיפור שלהן וקיבלו מהסביבה את המסרים שזה אסור ועליהם לרגיש רע ולהתבייש בעצמם, וכשגילו את עולם הדראג הם הרגישו שסוף סוף יש להם את הלגיטימציה להביע את עצמם כמו שהם רוצים באמת.
למלכות הדראג יש חלק חשוב בסלילת הדרך להכרה בלהט"ב. הן היו מעורבות במהומות סטונוול, שהיו סדרה של הפגנות אלימות ספונטניות של חברי הקהילה הגאה בניו יורק נגד פשיטה משטרתית שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות של ה-28 ביוני 1969, בגיי בר בשם "סטונוול אין" (Stonewall Inn) בגריניץ' וילג', מנהטן. אירוע זה נחשב לאירוע מכונן והחשוב ביותר, שהוביל לתנועת שחרור ההומואים ולמאבק המודרני למען זכויות להט"ב בארצות הברית.

יום הדראג הבינלאומי נוסד על ידי אדם סטיוארט בשנת 2009 דרך עמוד המעריצים שלו למלכות דראג בפייסבוק, כשהמטרה העיקרית הייתה לספק לאומני דראג את המרחב לחשוף את היצירתיות והתרבות שלהם בצורה ראויה.
הדראג הוא חגיגה של יצירתיות, התעמלות אמנותית, הומור ומוזיקה ומלכות ומלכי הדראג עובדים מאד קשה ובצורה מאד מקצועית כדי להצליח ולכבוש את לב הקהל.
ב-16 ביולי 2017, איש תחזית מזג האוויר של ה-BBC אוויין ווין אוונס נתן תחזית בנושא הדראג קווינס והעניק כבוד למלכות דראג ולתכנית הטלויזיה מירוץ הדראג של רופול כדרך להפגין תמיכה בחגיגה.
בנוסף למופעים האמנותיים, ביום זה מתקיימים דיונים ושיחות על זכויות ומצב אמני הדראג במדינות שונות, תפקידה של קהילת הדראג בתנועת הלהט"בים, פמיניזם ונושאים אחרים על ידי שיתוף חוויות מחיי היומיום.
באוסטרליה, מלון סטונוול היה שותף לוגיסטי גדול לאחת המהדורות ואירח אירוע ענק לחגיגת היום.



איך לחגוג את יום הדראג הבינלאומי?
כדי לחגוג את יום הדראג, תוכלו להתלבש ולהתאפר כמו מלכת או מלך דראג, ללכת להופעה של אמני דראג ואפשר גם לעשות מרתון המירוץ לדראג של רופול, שבה מתחרות מלכות דראג על התואר "כוכבת הדראג הבאה של אמריקה". יש לתוכנית המון עונות והמון מעריצים ברחבי העולם ואם תרצו, יש לה גם גרסה בריטית "המירוץ לדראג של רו פול בריטניה" ותוכניות בנות כמו "המירוץ לדראג של רופול אולסטארס" שבו משתתפות מתחרות פופולריות מהעונות הקודמות ו"המירוץ לדראג של רופול VIP" שבו מתחרות מהמירוץ הופכות סלבריטאים למלכות דראג.
מתמודדות המירוץ לדראג של רופול, עונה 12 (מקור התמונה: VH1)
ה-16 ביולי הוא גם יום חבק את הילדים שלך, פריים דיי אמזון ויום הנחש העולמי


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות