דצמבר- חודש בטיחות שירותי המזון

חודש דצמבר מוקדש לנושא הבטיחות בשירותי המזון. הוא נועד להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על בטיחות ותברואה בעת אחסון והכנת מזון, כדי לשמור על הסועדים מפני פגיעה בריאותית. גם בבית חשוב שנדע לעשות את הדברים הנכונים כדי שמה שאנחנו אוכלים יהיה בטוח לאכילה, כמו לדאוג שחומרי הגלם שאנחנו משתמשים בהם הם טריים ותאריך התפוגה שלהם לא עבר, לעבוד על משטחים נקיים, לשטוף ידיים לפני העבודה במטבח, לבשל ולטגן את מה שאסור לאכול נא, לזרוק לפח מה שנפל על הרצפה (אם אי אפשר לשטוף) וכו'. חודש בטיחות שירותי המזון מצוין מדי שנה בדצמבר החל משנת 1994.



חברות שמייצרות מזון, מסעדות, מאפיות, קייטרינג, קונדיטוריות ובתי קפה ובעצם כל העסקים שמוכרים אוכל ללקוחות, נדרשים לעשות בדיקות קפדניות ועוברים ביקורות מדי פעם כדי להבטיח שכל המאכלים שהם מייצרים הם ברמה גבוהה מבחינה היגיינית ותברואתית. מזון מקולקל או מזוהם עלול לגרום ללקוחות הרעלות מזון ולסכן את בריאותם. לעסקים עצמם זה פוגע בשם הטוב וגם למשק נגרם נזק כתוצאה מהפסד ימי עבודה של הנפגעים, הזקוקים לטיפול רפואי ואפילו אשפוז בעקבות הרעלות המזון.

בטיחות המזון צריכה להישמר בכל שלב בשרשרת הטיפול במזון. מרכישת חומר הגלם, האחסון וההכנה שלו ועד להגשתו לסועדים.


לכבוד חודש בטיחות שירותי המזון, שימו לב שבמקומות שבהם אתם אוכלים או קונים אוכל, שומרים על היגיינה ומאחסנים את המזון כמו שצריך.

ליחצו כאן לקריאה נוספת על חודש בטיחות שירותי המזון


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות