יום הילד העולמי- 20 בנובמבר

אם יש משהו שאי אפשר להתווכח עליו, זאת העובדה שהילדים הם העתיד של העולם הזה.
הילדים של היום הם המדענים, הפוליטיקאים, הרופאים והמורים של מחר. הילדים של היום יירשו את כל מה שהאנושות הצליחה להשיג מאז תחילת קיומה, את תוצאות המעשים הטובים והמכובדים אבל גם את המלחמות האכזריות והכישלונות הנוראים.
הילדים של היום הם אלה שיחויבו בהגנה על החלשים בעתיד, בדאגה לעניים, בטיפול בחולים וזקנים ועוד.
הילדים של היום, שנהנים ממידה מסוימת של שאננות וחוסר דאגות, הם המבוגרים שיקבלו על עצמם הרבה אחריות והחלטות קשות בעתיד.
לכן אין ספק שמגיע לילדים שלנו יום מיוחד משלהם, כמו היום שנקבע על ידי האו"ם כיום הילדים הבינלאומי.



מקור התמונה: © ImagesBuddy.com
יום הילד הבינלאומי הוכרז לראשונה על ידי העצרת הכללית של האו"ם בשנת 1954. במקור, היו ליום הזה 2 מטרות: הראשונה לעודד את הילדים מכל הגזעים והדתות לבלות זמן ביחד, להכיר אחד את השני ולהעריך את ההבדלים שביניהם, והשנייה היתה להנחות ממשלות ברחבי העולם להקדיש יותר תשומת לב לרווחתם של האזרחים הצעירים שלהן.
מלבד יום הילד הבינלאומי שהוכרז על ידי האו"ם, מדינות שונות חוגגות את יום הילד הלאומי שלהן בתאריכים שונים, כמו הונג קונג וסין שחוגגות אותו ב-4 באפריל, בוליביה והאיטי שחוגגות ב- 12 באפריל, נורבגיה ב- 17 במאי ועוד.
מאז ההכרזה על יום הילד הבינלאומי כחג, הוא נקשר לנושאים רבים וחשובים. נושא השנה, 2015, הוא המחויבות למניעת מחלת האיידס (HIV) אצל ילדים. 
מטרה נוספת של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון היא להשיג גישה לחינוך יאות לכל ילד בעולם, חינוך שמקדם ערכים של שלום, כבוד ודאגה לסביבה.


איך לחגוג את יום הילדים העולמי?
הדרך הראשונה לחגוג את היום הזה היא בבילוי משותף עם הילדים שלכם. בילוי שיכלול זמן איכות שלכם ביחד עם המון תשומת לב ושיחות על דברים חיוביים בעולם שלנו כמו חברות, נאמנות, עזרה לזולת ועוד.
אפשר לבלות את היום הזה בבית עם משחקי קופסא, ואפשר גם לצאת החוצה לגן חיות למשל. אם החלטתם ללכת איתם לסרט, כדאי לדבר על תוכן הסרט אחר כך ולנתב אותו ללמידה של משהו חיובי כמו, מי היה הרע בסרט ומי הטוב? מי ניצח ומי הפסיד? רצוי כמובן לצמצם את השימוש בסמארטפון בזמן האיכות הזה.

הילדים של היום הם חמודים ומתוקים, ואנחנו נהנים לפנק אותם ולהשתדל לתת להם כל מה שהם רוצים, אבל הם גדלים ומתבגרים ועוד מעט, בלי שנרגיש, הם יהיו אלה שיקחו את המושכות לידיים שלהם, אל תשכחו את זה ותחשבו כל יום, לא רק היום, על העולם שאנחנו מעבירים לידיים שלהם.

ה- 20 בנובמבר הוא גם יום תיעוש אפריקה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות