יום דפי הצביעה- 2 באוגוסט

יש קסם מיוחד בלתת לציורים שיש בהם רק קו תוחם שחור ומילוי לבן, צבעים וחיים חדשים.
כשצובעים ציור, יש חופש לתת לו צבעים לפי הבחירה ומצב הרוח ולהפוך אותו ליצירה אחרת. אפשר להביע רגשות ומצב רוח דרך צביעה של ציור.
"קופסה של צבעים חדשים! עכשיו כולם מחודדים, מסודרים בשורה, נקיים ומושלמים. עד מהרה הם יהיו חבורה של גושים מעוגלים, זרוקים, בלתי מובחנים, החסרים את העטיפות שלהם וממולאים בצבעים אחרים. לפעמים החיים נראים טרגיים בלתי נסבלים." ~ ביל וטרסון

יש קסם בין הכריכות של ספרי הצביעה, סוג של קסם שיכול לקחת אותנו לתוך מיליון עולמות. ספרי צביעה עושים את כולנו אמנים. אנחנו מחליטים אם להיות רמברנדט עם הצבעים הריאליסטיים שלו, או פיקאסו עם העיצובים הקוביסטיים המוזרים והצבעים הסוריאליסטיים.


יום ספרי הצביעה מעודד אותנו לחזור לימי נעורינו ולצלול בין דפי ספר צביעה.
ההיסטוריה של יום ספרי הצביעה
ספר הצביעה הראשון הודפס בסוף המאה ה-19 על ידי האחים McLoughlin, ושמו היה "אנשים קטנים- ספר ציור". מאותו רגע ואילך הם המשיכו לייצר ספרים מהסוג הזה ממש עד שנות העשרים של המאה העשרים, כאשר הצטרפו לחברת מילטון בראדלי. יום ספרי הצביעה מעודד את ההכרה בהיסטוריה הארוכה של ספרי צביעה ובשמחה שהם יכולים להביא לילדים ומבוגרים כאחד.

ספר צביעה של האחים מקלפלין
היום גם למבוגרים יש ספרי צביעה מיוחדים עבורים. בדרך כלל אלה ציורים מסובכים ויפים, שכוללים צורות מורכבות בעיקר מהטבע ומהדימיון. צביעה יכולה להרגיע, לעזור לפרוק רגשות ולהתמודד עם קשיים.
לספרי צביעה יש מטרות חינוכיות. בגני ילדים ובבתי ספר ילדים צובעים ציורים שמלמדים על חגים, אירועים, ערכים ועוד. יש אפילו ספרי צביעה שנועדו ללמד על תהליכים רפואיים ולהרגיע פחדים כמו ספרי צביעה שמלמדים את הילד מה יקרה לו במהלך ניתוח, או טיפול שיניים ועוד. ההבנה הקטנה יכולה להרגיע פחד גדול.
איך לחגוג את יום ספר הצביעה?
אין יותר פשוט מזה- הצטיידו בצבעים או עפרונות צבעוניים, ספר או דפי צביעה ותתחילו לצבוע! יש דפי צביעה כמעט בכל נושא ואפילו גם של סדרות וסרטים. 

דפי צביעה


ה-2 באוגוסט הוא גם יום הולדתו של שמעון פרס ז"ל

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות