חג ההודיה- יום חמישי הרביעי של נובמבר

חג ההודיה הוא חג לא דתי שנחגג במדינות צפון אמריקה, והמטרה שלו היא להכיר תודה על יבולי הסתיו ובאופן כללי לאלוהים.
 
את ה-Thanksgiving חוגגים בארצות הברית ביום חמישי האחרון של חודש נובמבר.
על החג החליטו בקונגרס שהתקיים בשנת 1941 בארצות הברית תחת חתימתו של הנשיא דאז, רוזוולט. בקנדה חוגגים את חג ההודיה ביום שני השני של חודש אוקטובר.


המקור של החג הוא מימי ההתיישבות הראשונה של האירופאים באמריקה הצפונית. התושבים החדשים נתקלו בקשיי התאקלמות רבים. המצב הכלכלי והבריאותי שלהם התדרדר והם קיבלו עזרה מהילידים האמריקאיים (שנקראו בטעות: האינדיאנים) והחלו להתאושש. לאות תודה הם ערכו סעודה חגיגית שכללה את יבולי השנה האופייניים למושבות הראשונות (תירס, דלעת, בטטות ותפוחי אדמה).

מנהג החג העיקרי הוא סעודת החג. ארוחת חג ההודיה היא ארוחת ערב גדולה שהמרכיב המרכזי שלה הוא תרנגול הודו צלוי (לכן קוראים לחג גם "חג תרנגול ההודו").

אם שאלתם את עצמכם למה קוראים לתרנגול ההודו בעברית תרנגול הודו, ובאנגלית Turkey (טורקיה), אז מסתבר שהכל בגלל טעויות בזיהוי בכל מיני מקומות.
מקורו של התרנגול הוא בכלל מהאצטקים שבמקסיקו, וכשהוא הגיע לאירופה על ידי מגלי אמריקה הספרדים, הם קראו לו בטעות תרנגול הודי (כי הם חשבו שהיו בהודו).
באנגלית הוא נקרא טורקיה, כי הוא זוהה בטעות כתרנגול שהגיע לאנגליה על ידי סוחרים טורקיים.
אגב, בהודו התרנגול נקרא "פרואני" כי כך קראו לו הפורטוגזים שהביאו אותו לשם.

עוד מאכלים אופייניים לארוחת החג הם מזונות שהתגלו לאדם הלבן רק עם הגיעו לאמריקה כמו חמוציות, תירס, פקעות מאכל, יבולי סתיו ופירות וירקות כתומים המזכירים את צבעי הסתיו (עלי השלכת) כמו דלעת, גזר, אפרסקים וכד'.
רוב המוסדות הציבוריים, הממשלתיים, בתי הספר והגנים סגורים ביום זה והאמריקאים נהנים מיום חופש.

מתי יוצא Thanksgiving בשנים הקרובות?

2018- 22 בנובמבר
2019- 28 בנובמבר
2020- 26 בנובמבר


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות