יום חבק צמחוני- יום שישי הרביעי בספטמבר

"השקפתי היא שסגנון החיים הצמחוני, בהשפעתו הכללית על מזגו הפיזי של האדם, יביא את התועלת הגדולה ביותר לאנושות כולה."
- אלברט איינשטיין

ישנם אנשים בעולם שמאמינים כי אין סיבה לכך שהאנושות צריכה לאכול חיות, ויש להם שפע של טיעונים שנועדו לתמוך בעמדה זו. אי אכילת בשר יכולה להועיל גם לסביבה וגם לבריאות. חוץ מזה, בתעשיית מוצרי המזון מן הבשר יש המון אכזריות וככל שפחות אנשים יאכלו בשר, זה יקטין את סבלם של בעלי החיים.
יום חבק צמחוני הוא יום שמכבד את כל אלה שהחליטו לחיות חיים ללא אכזריות על ידי זה שהסירו את הבשר מהתזונה שלהם.
ההיסטוריה של יום חיבוק צמחוני 
ההיסטוריה של יום חיבוק צמחוני קשורה להיסטוריה של ארגון PETA שייסד אותו. PETA הוא ארגון של "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים", שהוקם על ידי אינגריד ניוקירק בשנת 1980, לאחר שנחשפה במשך שנים למקרים קשים של התעללויות בבעלי חיים במקלט לבעלי חיים שבו עבדה. 
יום חיבוק צמחוני יום נוצר כדי להראות הכרה והערכה לאלה שהפכו את התזונה נטולת הבשר והחיים ללא מוצרים מן החי לאורח החיים שלהם. להיות צמחוני זה לא תמיד קל, התפריט שלך הופך להיות מוגבל, ולעתים נתקלים בעוינות חברתית מוזרה נגד מי שבוחר שלא לצרוך חיות.
מאז שהצמחונות החלה להיות מהלך תזונתי פופולרי, מגוון האפשרויות הצמחוניות בשוק גדל והיום קל יחסית למצוא אלטרנטיבות לבשר. מסעדות רבות מציעות מנות צמחוניות, ניתן למצוא תיקים ונעליים רבים מחומרים שאינם עור של חיות וכל זה בזכות הנשמות האמיצות האלה שדאגו לחסוך בחייהם של בעלי חיים.

זה היום לתת להם חיבוק חם ולהודות להם על החיים שהצילו ועל התרומה שלהם לעולם.
איך חוגגים את יום חיבוק הצמחוני?
על פי ארגון PETA, צריך לתת חיבוק לכל צמחוני או טבעוני שאתם פוגשים, ולהגיד להם שאתם מודים להם על הדרך שבה הם בחרו- חיים ללא אכזריות ועם כבוד לבעלי החיים.

מתי יחול יום חבק הצמחוני בשנים הבאות:

2020- 25 בספטמבר
2021- 24 בספטמבר
2022- 23 בספטמבר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות