יום הפונדו שוקולד- 5 בפברואר

פונדו שוקולד הוא קינוח חם של שוקולד נוזלי שטובלים בו חתיכות של עוגיות, מרשמלו, תותים או כל מזון מוצק וטעים שאפשר לחתוך ולטבול.
ההיסטוריה של פונדו השוקולד
הפונדו במקור הוא מיטבל גבינה מותכת חם, שמוגש בקערת פונדו מיוחדת ואוכלים ממנו כמה אנשים ביחד. המקור של הפונדו הוא משוויצריה. והוא נחשב למאכל הלאומי של הקנטונים דוברי הצרפתית בשוויץ. הפונדו מוגש לאמצע השולחן והסועדים מקבלים מזלגות ארוכים שבעזרתם הם טובלים בו את חתיכות המזון המוצק, כמו קוביות לחם יבש או חתיכות בשר. מתחת לסיר הפונדו או הקערה, יש פתיליה ששומרת על החום שלו.
הפונדו הומצא כמו הרבה מאכלים, בזמנים קשים שבהם לא היה שפע של אוכל, כדי לחסוך במזון ולאכול שאריות שהתייבשו כמה אנשים ביחד ועדיין להנות.


פונדו השוקולד הוא גירסת הקינוח של הפונדו. הוא מיטבל של גנאש שוקולד עם הרבה שמנת מתוקה שנשמר חם, שטובלים בו חתיכות של מזון ואוכלים אותן מצופות בשוקולד חם. פשוט תענוג!!!
איך חוגגים את יום פונדו השוקולד?
דרך אחת לחגוג היא ללכת לבית קפה שמגיש פונדו שוקולד ולהזמין, איך ניחשתם? פונדו שוקולד. דרך שנייה היא להכין בבית פונדו שוקולד, להתרווח על הספה ולאכול עם עוד אנשים או אפילו לבד.


מתכון לפונדו שוקולד מנצח וקל להכנה:


המצרכים (ל-6 אנשים)
200 גרם שוקולד מריר
1 מכל שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
1/2 כפית תמצית וניל


תוספות לטבילה:

פירות- תותים, בננה, פטל, תפוח, אגס, ענבים, אבטיח, מלון, אפרסק, תפוז ועוד.
ממתקים ועוגיות- מרשמלו, סוכריות חמוצות, עוגיות רכות, חתיכות עוגה.
סט פונדו שוקולד (קישור)

אופן ההכנה: 
שמים את כל החומרים (חוץ מהתוספות לטבילה) בתוך סיר פונדו ומחממים על אש קטנה, תוך כדי בחישה מהירה, עד שהשוקולד נמס לגמרי. לא לחמם יותר מדי כדי לא לשרוף את השוקולד. 
זהו, מגישים לשולחן, טובלים את התוספות בפונדו בעזרת מזלגות ארוכים.
אם יש לכם פתיליה להניח עליה את הפונדו כדי שישמור על החום תוכלו להשתמש בה.
אם לא, יש מצב שהפונדו יחוסל לפני שיספיק להתקרר, ואם לא, אפשר לחזור לחמם על אש קטנה תוך כדי ערבוב. בתאבון! 

ה-5 בפברואר הוא גם יום הנוטלה וגם יום החזאי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות