יום הביצה - יום שישי השני בחודש אוקטובר

עם הטענה שהביצה היא אחד המאכלים העתיקים ביותר הידועים לאדם, ששיחקה תפקיד מרכזי וחשוב במטבח, קשה להתווכח.
הביצה היא מארז של חלבון וחלמון, מלא בערכים תזונתיים כמו חלבון, ויטמין A, ויטמין B, ברזל, סידן, אשלגן ונתרן, שמשמשת כבסיס או כמרכיב עיקרי להמון מאכלים טובים ונפלאים בעולם הקולינרי.

חוץ מחלקה החשוב באוכל, הביצה משמשת כסמל בכמה דתות וכבסיס ליצירות אמנות מרשימות.
ביהדות הביצה היא סמל לשפע ושגשוג בבית ובפסח הביצה היא חלק מקערת ליל הסדר שבה היא מסמלת את הגבורה.
אצל הנוצרים הביצה היא סמל לפריון, ובחג הפסחא מקשטים ביצים והן חלק עיקרי משולחן החג והקישוטים מסביב. הים נהוג יותר לקשט ביצי שוקולד או ביצים מפלסטיק, אבל צורת הביצה נשמרת.


ביצי פברז'ה הן יצירות אמנות אלגנטיות ומרשימות שיצר פטר קארל פברז'ה בין השנים 1885 ל- 1917. ביצי פברז'ה הן 69 תכשיטים שונים בצורת ביצה, שיוצרו עבור צארים ברוסיה, ממתכות יקרות וצופו באמייל ואבנים יקרות.
הביצים משמשות השראה גם למעצבי רהיטים, למשל בבית הקפה הזה שבו הכורסאות הן בצורת ביצים.
  
בצד הפופולריות הרבה שלה זוכות הביצים, יש התנגדות מצד הטבעונים לאכילתן, בגלל התנאים בהם מגדלים תרנגולות שמטילות ביצים, שכוללים לולים צפופים ומזוהמים, הגריסה של האפרוחים "המיותרים" בעודם בחיים, חיתוך המקור לאפרוחים כדי למנוע מהם לנקר אחד את השני בגלל הצפיפות שבלול ועוד. ואם חשבתם שביצי חופש הן ביצים של תרנגולות שגדלות להן בכיף בלול מרווח ויוצאות לטייל בחצר כל היום וללקט זרעונים, מסתבר שגם זה לא נכון. ביצי חופש אמנם הן ביצים של תרנגולות שגדלות בלולים קצת יותר מרווחים, אולם גם האפרוחים שלהן נגרסים חיים וגם את המקורים שלהן קוטמים כשהן קטנות וגם הן נשחטות ביום שהן מפסיקות להטיל ביצים ולא שווה מבחינה כלכלית להחזיק אותן. לקריאה נוספת
 
איך לחגוג את יום הביצה העולמי?
הדרכים לחגוג את יום הביצה העולמי הן רבות ומגוונות.
הדרך הפשוטה ביותר היא לאכול מאכל מביצים, כמו חביתה, חביתת עין, ביצה קשה, חביתת ירק, מקושקשת, סלט ביצים ועוד....
הזמן הדרוש לבישול ביצים בדרגות קושי שונות
דרך יצירתית יותר היא לקשט ביצה. רצוי לבשל אותה לפני כדי שלא תתפוצץ.
עוד דרך חמודה לבלות את יום הביצה העולמי היא לקחת ביצה לא מבושלת ולאמץ אותה כאילו היא תינוק. זוהי דרך שבה נוקטים לעתים מורים לבני נוער כדי ללמד אותם אחריות ומחויבות מהי. לוקחים את הביצה לכל מקום, כאילו היא התינוק שלכם ונזהרים שהיא לא תישבר.

אם החלטתם להפסיק לאכול ביצים, יש דרכים רבות לבשל ולאפות מאכלים ללא ביצים. תחליפי ביצה

לא משנה באיזה דרך תחגגו את יום הביצה, שיהיה לכם יום הביצה שמח!


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות