יום שרלוק הולמס- 22 במאי

שרלוק הולמס הוא הבלש הספרותי המפורסם ביותר בעולם.
את דמותו של שרלוק הולמס יצר הסופר סר ארתור קונן דויל בשנת 1887.
בשנת 2011 הכריזו מעריצי שרלוק הולמס על ה-22 במאי, יום הולדתו של ארתור קונן דויל (שנולד ב-1859), כיום שרלוק הולמס. לפי הביוגרפיה של שרלוק הולמס, תאריך הלידה שלו הוא ה-6 בינואר 1854.

סר ארתור קונן דויל, סיפר שהדמות של הבלש שרלוק הולמס נוצרה בהשראתו של ג'וזף בל, מנתח במרפאה המלכותית של אדינבורו שאצלם עבד דויל כעוזר.
כמו הולמס, גם בל היה מפורסם ביכולת שלו להסיק מסקנות רחבות מתצפיות קטנות.

הספר הראשון של שרלוק הולמס התפרסם לראשונה בשנת 1887 וספרי המשך המשיכו לצאת לאור במשך ארבעים השנים הבאות, עד זמן קצר לפני מותו של המחבר (בשנת 1930). במהלך תקופה זו, עבר הבלש אינספור הרפתקאות, בדרך כלל בלוויית ידידו ועוזרו הנאמן, ד"ר ווטסון.




איך חוגגים את יום שרלוק הולמס?
אפשר לקרוא ספרים של שרלוק הולמס, לראות סרטים וסדרות, להתחפש לבלשים ולפתור תעלומות בעצמכם. 
סיפוריו של שרלוק הולמס זכו לעיבודים רבים על הבמה, בקולנוע ובטלוויזיה. אלה חלק מהם:
הסרט "שרלוק הולמס" שיצא בשנת 2009 בבימויו של גיא ריצ'י ובכיכובם של השחקנים רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו כשרלוק הולמס וד"ר ווטסון ובסרט ההמשך שיצא בשנת 2011, שרלוק הולמס: משחק הצללים.
בשנת 2010 הוצגה ב-BBC מיני-סדרה בשם "שרלוק" שמגוללת את סיפורם של שרלוק הולמס וג'ון ווטסון במאה ה-21, בכיכובם של בנדיקט קמברבאץ' ומרטין פרימן.
בשנת 2012 יצאה סדרה בשם "אלמנטרי" אשר גם היא מגוללת את סיפורם של הולמס ו-ווטסון במאה ה-21. בסדרה זאת, ווטסון מיוצג על ידי אישה ושמה ג'ואן ווטסון.
בשנת 2015 יצא הסרט "מר הולמס" בבימויו של ביל קונדון, בהשתתפות השחקן איאן מק'קלן בתפקיד שרלוק הולמס המבוגר.
אם מתחשק לכם להיות קצת יותר פעילים, יום שרלוק הולמס יכול להיות הזמן המושלם למשחק בילוש קטן, עם חברים או עם עצמך. האם יש תעלומה בחייכם שתרצו לפתור? זה הזמן לפענח אותה. יש לכם הרגשה שמישהו בעבודה גונב לכם את הארוחות מהמקרר? שולחים לכם הודעות ממספרים לא מוכרים ואתם מתים לדעת מי זה?  זה היום להחליט שמגלים את האמת מאחורי המעשים המסתוריים.

אפשרות נוספת לחגוג את יום שרלוק הולמס היא ללכת לחדר בריחה בנושא שרלוק הולמס.
אם יש לכם ילדים, יום שרלוק הולמס הוא יום מושלם להציג בפניהם את הקלאסיקה הספרותית האמיתית הזאת, שלא מזדקנת לעולם.

ה-22 במאי הוא גם יום הגותיקה 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות