פסטיבל האי וייט, בריטניה

פסטיבל האי וייט (Isle of Wight Festival) הוא פסטיבל מוזיקה בריטי שמתקיים מדי שנה בניופורט שבאי וייט באנגליה.
במקור הפסטיבל היה אירוע נגד התרבות הראשית שנערך בשנים 1968 עד 1970 (השנים של ההיפים).


האירוע בשנת 1970 היה אירוע מאד גדול עם נוכחות של 600,000 אנשים ולכן מועצת הפרלמנט של האי וייט חוקקה חוק שעל פיו אסור לעשות מפגשי לילה פתוחים שבהם משתתפים יותר מ-5,000 איש באי בלי רישיון מיוחד מהמועצה.
הפסטיבל הפסיק להתקיים וקם לתחייה בשנת 2002.

באירועים המקוריים הופיעו גדולי האמנים החתרניים של אותן שנים: בוב דילן ולהקתו, ג'ימי הנדריקס, מיילס דייוויס, הדלתות, The Who, המגדלור, Ten Years After, אמרסון לייק ופאלמר, ג'וני מיטשל, המודי בלוז, מלאני, דונובן, גילברטו גיל, Free, שיקגו, ריצ'י הייוונס, ג'ון סבסטיאן, לאונרד כהן, ג'תרו טול, Taste וטייני טים.

הפסטיבל מתקיים בשנים האחרונות בפארק סיקלוז (Seaclose Park) שבניופורט באי וייט, עם הופעות של מיטב אמני הרוק והפופ הכי נחשבים כמו נואל גלאגר, לילי אלן, DMA's, ג'ורג' עזרא, בסטיליה, אן-מארי והרשימה עוד ארוכה ארוכה. במשך השנים זכה הפסטיבל בהמון פרסים והוא מושך אליו בכל שנה מאות אלפי אוהבי מוזיקה.
מקור התמונות: Isle of Wight Festival


מתי יתקיים פסטיבל האי וייט בשנים הקרובות?
בשנת 2020 יתקיים הפסטיבל בתאריכים 11 ביוני, יום חמישי עד 14 ביוני, יום ראשון.

לאתר הרשמי של הפסטיבל


קצת על האי וייט:
האי וייט נמצא בתעלת למאנש, באזור דרום מזרח אנגליה. סביב האי יש נתיבי שיט חשובים רבים, ויש בו נתיב מעבורות שמסיעות נוסעים האי לערים בבריטניה הגדולה. האי נחשב לאתר נופש פופולרי. הערים החשובות בו הן ניופורט וקאוז (Cowes).
רוב האי ששטחו הוא בסך הכל 380 קמ"ר הוא שטח חקלאי והשאר הם שטח בנוי וחופי ים. הוא הוגדר כ"אזור יופי טבעי בולט" מטעם סוכנות הטבע של הממלכה המאוחדת והוכרז כאזור לשימור.
 המאפיינים הבולטים בו הם מצוקי הגיר, הנהרות, וחיות הבר כמו העטלפים, הנמנמנים והסנאים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות