יום העצמאות של גרנדה- 7 בפברואר

היום הוא יום השנה ה -45 לעצמאותה של גרנדה מבריטניה.

לכבוד החג האנשים בגרנדה לובשים אדום, ירוק וזהב, ומנופפים בדגלים. מוזיקת קליפסו וסוקה מתנגנת בכל מקום. ריקודים עממיים ומצעדים צבאיים ממלאים את הרחובות.

גרנדה היא מדינת אי בים הקריבי שנמצא דרומית למפרץ מקסיקו באוקיינוס האטלנטי.

גרנדה נקראת "אי התבלינים" בזכות זה שהיא מפיקה מובילה של כמה מהתבלינים האהובים ביותר בעולם: קינמון, ציפורן, ג'ינג'ר, אגוז מוסקט, פלפל ג'מייקני וקליפות הדר. גרנדה היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם של אגוז מוסקט. יש אפילו תמונה של אגוז מוסקט על הדגל של גרנדה!




גרנדה היא מדינה קטנטנה ששטחה 344 קמ"ר. יש בה בסך הכל 111,000 תושבים בערך, נכון ליולי 2017.

לא הרבה ידוע על ההיסטוריה המוקדמת של האי גרנדה. לפני שהגיע אליה כריסטופר קולומבוס בשנת 1498 היא היתה מיושבת על ידי אינדיאנים משבט הקאריב. קולומבוס נתן לגרנדה את השם "קונספסיון" (בספרדית: Concepción), והשם גרנדה ניתן לה מאוחר יותר על ידי מלחים ספרדים שכנראה הגיעו מהעיר גרנדה בספרד. במאה ה-18 הפך השם "גרנדה" לשמה הרשמי של המדינה.
האירופאים לא מיהרו להתיישב באי במשך למעלה ממאה שנים לאחר שגילו אותו, בגלל השבטים האינדיאנים הקריביים שהיו לוחמים וקניבלים. בשנת 1650 חברת הספנות הצרפתית של החשמן רישלייה רכשה את האי והקימה שם התיישבות אירופאית, אחרי מלחמות רבות עם האינדיאנים והבאת צבא מהאי מרטיניק כתגבורת. הצרפתים הקימו את העיר פורט רויאל שהיום היא עיר הבירה של האי, סנט ג'ורג'ס.
בשנת 1762 כבשה בריטניה את האי מידי הצרפתים במהלך מלחמת שבע השנים.
עד 1782 כלכלת האי התבססה על גידול קנה סוכר שנעשה בעבודות כפייה של עבדים. בשנת 1782 גילה הבוטניקאי ג'וזף בנקס כי תנאי הקרקע והאקלים בגרנדה הם אידאלים לגידול אגוז מוסקט. הביקוש לאגוז זה היה גדול מאד בשווקים האירופאי והאמריקאי וביסס את המעמד הכלכלי של האי. בשנת 1834, במסגרת ביטול העבדות ברחבי האימפריה הבריטית, הוצאה גם העבדות בגרנדה מחוץ לחוק.   
ב-7 בפברואר 1974 קיבלה גרנדה עצמאות מדינית מלאה מבריטניה. היא הצטרפה למדינות חבר העמים הבריטי ואימצה את מודל המונרכיה החוקתית. ראש המדינה של גרנדה היא המלכה הבריטית אליזבת השנייה.
בגרנדה קיימת הגירה שלילית משמעותית. 50% מהאוכלוסייה שלה הם בני פחות מ-30. 
מקורם של רוב תושבי גרנדה הוא אפריקה. השפה הרשמית במדינה היא אנגלית, והשפות הנוספות המדוברות בה הן קריאולית, צרפתית ופטואה. הדת השלטת במדינה היא נצרות.



אם תרצו לטייל בגרנדה, תצטרכו להגיע לשדה התעופה Maurice Bishop International Airport או לנמל שלה. העיר סנט ג'ורג'ס היא אחת מהערים הציוריות והיפות ביותר באיים הקריביים. נמל סנט ג'ורג'ס הוא נמל עם נוף קסום וציורי של העיר הבנוייה על גבעות. יש בו רציף חדיש של אוניות קרוזים, שוק וטיילת שבה שפע של חנויות ומסעדות. התושבים אדיבים ומקדמים את פני התיירים בלבביות. החופים של גרנדה שקטים, צלולים ונקיים. גרנדה היא גן עדן לחובבי צלילה- יש בה שוניות אלמוגים, ספינה טבועה וגן פסלים תת מימי. הספינה הטבועה היא "ביאנקה", אוניית נופש שנשרפה וטבעה בשנת 196 סמוך לחוף. היום היא מהווה בית גידול לצבי ים ענקיים, צלופחים ודגי ברקודה.
בגרנדה יש מפלים יפהפיים, פארקים ואגמים ושפע של ציפורים מעניינות.


ה-7 בפברואר הוא גם יום שלח לחברך כרטיס ברכה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות