יום קולומבוס (גילוי אמריקה)- 12 באוקטובר

ב-12 באוקטובר בשנת 1492 ספינה קטנה שהגיעה מספרד ועליה הספן מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס, הבחינה ביבשת לא מוכרת בלב האוקינוס האטלנטי.
קולומבוס חשב שהגיע להודו. הוא היה הראשון מבני המערב שתיעדו את היבשת החדשה והלא מוכרת.
למעשה, קולומבוס הוא לא האירופאי הראשון שהגיע לאמריקה. לפניו הגיע לייף איריקסון, מגלה ארצות איסלנדי. משערים שאיריקסון היה האירופאי הראשון שדרך על אדמות צפון אמריקה (בניופאונדלנד שבקנדה).
אבל נחזור למסע של קולומבוס: זה התחיל ב -3 באוגוסט, שנת 1492, כשקולומבוס ואנשיו יצאו עם 3 ספינות, מנמל פלוס שבספרד אל הלא נודע, כשהכיוון הוא מערב.
במהלך ההפלגה עברו קולומבוס ואנשי הצוות שלו תלאות רבות שמתועדות ביומן אותו כתב.
ב- 7 באוקטובר הבחינו אנשי הצוות בציפור שעפה מערבה. הם ניווטו את הספינה לכיוון שאליו עפה הציפור, בתקווה להגיע ליבשה.
ב-12 באוקטובר, בשתיים אחרי חצות, קרא לפתע נהג הספינה, רודריגו דה טריינה, בקול גדול: "יבשה! יבשה!". כולם רצו אל הסיפון לראות את האדמה המבצבצת בלב הים. הם היו בטוחים שהגיעו אל המזרח הרחוק, אבל הם הגיעו למעשה לאחד מאיי בהאמה.
קולומבוס הכריז כי למקום יקראו סן סלבדור. הם המשיכה לאי קובה וב-28 באוקטובר עגנו מולו. ב-8 בדצמבר הגיעו אל האי היספניולה.
כששבו קולומבוס ואנשיו לספרד, אחרי שאחת הספינות, סנטה מריה, עלתה על שרטון וטבעה בים הקריבי, הם הביאו איתם מתנות מהאי: תוכים, פירות וכמה ילידים תושבי המקום. 
מאחר שקולומבוס חשב שהם הגיעו אל המזרח, הוא החשיב בטעות את ילידי המקום להודים, ומכאן השם "אינדיאנים" (Indiands).
קולומבוס נסע עוד שלוש פעמים ליבשת החדשה ואף תבע עליה בעלות. הוא מצא בה עוד כמה דברים טובים כמו את פולי הקקאו והפנינים. 
עד יום מותו חשב קולומבוס שהגיע להודו. רק בשנת 1501, כשהגיע אמריגו וספוצ'י לאמריקה, התגלה שזוהי בעצם יבשת חדשה, ובגלל שאמריגו היה זה שהבין זאת, החליטו לקרוא ליבשת "אמריקה", על שמו.

על שם קולומבוס חוגגים את יום קולומבוס בארה"ב, קנדה ובמדינות הלטיניות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות