יום החזיר- 1 במרץ

יום החזיר הוא אירוע לאומי שנחגג בארה"ב לכבוד החזיר.
החג החל בשנת 1972 ונוסד על ידי האחיות אלן סטנלי, מורה מטקסס ומרי לין רייב מצפון קרוליינה. המטרה שלהן היתה שיכירו בחזירים כחיות המבויתות על ידי האדם שמגיע להן יחס הוגן ולא אכזרי באופן חוקי.
אירועי יום החזיר הלאומי כוללים מצעדים, חגיגות בגני החיות, בבתי ספר, בבתי אבות ואירועי ספורט מיוחדים שמוקדשים לחזירים ברחבי ארצות הברית.
לצערנו יש מקומות שבהם מתקיימות "מסיבות חזיר" שבהן מגישים ככיבוד מאכלים מחזיר כמו בייקון וצלעות חזיר וקושרים סרטים ורודים על העצים כאות כבוד לחזירים (השאלה המתבקשת היא אם ביום החזיר לא מגיע להם שלא יאכלו אותם לשם שינוי?)

לכבוד יום החזיר, נשמח אם תחשבו על החזירים בחיוביות, ותגלו שהם בעלי חיים, שיכולים לסבול, ליהנות, לאהוב, לשחק ולשמוח, כמו כל בעלי החיים על פני כדור הארץ. גם אם הם נראים שמנים ומלוכלכים, זה לא אומר שהם לא מקסימים.

כמה עובדות מעניינות על חזירים:

החזיר הוא חיה מאד אינטליגנטית, רגישה וחברותית. 

יש לא מעט אנשים שמגדלים חזיר כחיית מחמד. אחת מהחזירות המפורסמות שאומצו היא אסתר חזירת הפלא (Esther the Wonder Pig). אסתר אומצה בשנת 2012 על ידי זוג שאוהב חיות מארה"ב. כשהם אימצו אותה היא היתה חזירה ננסית שהושלכה מהחווה המסחרית שבה גדלה, כנראה בגלל מום כלשהו. עם השנים אסתר גדלה וגדלה וקיבלה חיים מלאים באהבה בבית שבו גרה. יש לה דף פייסבוק עם מיליון וחצי כמעט עוקבים. 
עמוד הפייסבוק של Esther the Wonder Pig 
בחוות החופש שבמושב עולש בעמק חפר יש שני חזירים חמודים בשם עומרי ויוסי שהוצלו מחוות חזירים אי שם בארץ. הם אומצו כשהיו בני חודשיים, תקופה כל כך קצרה שבה הספיקו כגורים קטנים לעבור חיים אכזריים וקשים (כמו כל החזירים שמגודלים בחוות למטרת מאכל). בגיל שבוע סירסו אותם באכזריות ללא הרדמה, קיצצו את זנבותיהם וגדמו את שתי השיניים הקדמיות שלהם, כדי שלא יגדלו לאורך מלא. עושים זאת לחזירים בגלל תנאי הצפיפות האיומים בחוות שגורמות להם לפתח התנהגויות אלימות. כאשר אומצו שני החזירים המתוקים האלה הם כל כך פחדו מבני אדם, שבכל פעם שהמטפלים בחווה פתחו את הדלת הם ברחו לצדדים, כאילו ציפו לבעיטה מכל מי שנכנס. אחרי יומיים עמרי ויוסי הבינו כבר שבחוות החופש זה עובד אחרת והתחילו להתקרב למטפלים כדי לקבל ליטופים ואוכל. היום הם מסתובבים בחווה בכיף ואפשר לפגוש אותם בסיור מודרך שצריך לקבוע מראש או אם תתנדבו בחווה. קישור לחוות החופש בפייסבוק
יוסי ועומרי בחוות החופש
בדומה לבני האדם, החזירים אוכלים הכל, כלומר גם צמחים וגם בעלי חיים אחרים.
האף של החזיר הוא כלי חשוב למציאת מזון באדמה ולהרגשת העולם שמסביבו.
לחזירים יש חוש ריח מצוין ובני האדם מנצלים תכונה זו כדי לאתר חומרי נפץ ופטריות כמהין. 

הלכות הכשרות של היהדות והאיסלאם אוסרות על אכילת חזירים. ביהדות החזיר אינו כשר מפני שהוא הוא מפריס פרסה, אבל אינו מעלה גרה. ביהדות ובאיסלאם החזיר הוא סמל לטומאה.
ישנם כ-2 מיליארד חזירים בעולם.
בני אדם מגדלים חזירים בחווה בשביל הבשר שלהם.
יש אנשים שאוהבים לגדל חזירים כחיות מחמד.
חזירי בר לעתים קרובות ניצודים בטבע.
באזורים מסוימים של העולם, חזירי בר הם המקור העיקרי של מזון עבור נמרים.
חזירים יכולים להעביר מגוון של מחלות לבני אדם.
יחסית לגודל גופם, יש לחזירים ריאות קטנות.

החזירים ידועים באופיים הגרגרני ומכאן הביטוי "לאכול כמו חזיר".

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות