יום השינה העולמי- יום שישי שלפני יום השוויון האביבי

יום ההיפוך או יום השוויון האביבי חל בכל שנה ב-20 במרץ. זהו יום שבו שעות אורך שעות היום שווה לאורך שעות הלילה ומתחיל האביב. מכאן שעות האור הולכות ומתארכות ושעות החושך מתקצרות. לכן יום שישי שלפניו הוא יום השינה העולמי, יום מצוין לחטוף בו שנת צהריים ממושכת או להתעורר מאוחר בבוקר אם אפשר או לישון כל היום.

יום השינה העולמי הוא אירוע שנתי, שנועד לעזור לאנשים הסובלים מבעיות שינה, ללמד אנשים בכל מקום על חשיבות השינה ולשנות את האופן בו אנשים רואים וחווים שינה על ידי מתן משאבים יקרי ערך שיעזרו להם לישון טוב בחיי היומיום שלהם. 
יום השינה העולמי מתמקד בנושאים הקשורים לשינה, רפואת שינה, חינוך בנושא שינה וההשפעות החברתיות שיש למחסור בשינה על חיי היומיום.
היום מאורגן על ידי ארגון יום השינה העולמי (WSD) ומטרתו להפחית את הנטל של בעיות שינה על החברה באמצעות מניעה וניהול טוב יותר של הפרעות שינה.
שינה יכולה להיות אחד ההיבטים המוערכים בחייהם של אנשים, אך עבור אלו הסובלים מבעיות שינה, קבלת מספיק שעות שינה יכולה להיות אתגר אמיתי.

על פי איגוד השינה האמריקני, למעלה מ- 50 עד 70 מיליון אנשים סובלים מהפרעת שינה, למעלה מ- 25 מיליון סובלים מדום נשימה בשינה, ובעיית השינה הנפוצה ביותר המדווחת היא נדודי שינה.
באתר של הארגון תוכלו למצוא פעילויות מעניינות בנושא יום השינה, להתייעץ עם מומחים לשינה וללמוד על הפרעות שינה.

תאריכי יום השינה העולמיים בשנים הקרובות: 
19 במרץ 2021
18 במרץ 2022
17 במרץ 2023



עוד בנושא:
10 חדרי שינה מדהימים
קשה לכם להירדם? קבלו שיטות מעולות להירדם בקלות
גאדג'טים מפתיעים שיעזרו לכם להירדם ולישון טוב







הוסף רשומת תגובה

0 תגובות