יום חטיף הצ'יפס- 14 במרץ

יום חטיף הצ'יפס, או התפוצ'יפס, או יותר נכון יום חטיף תפוח האדמה (כי תפוצ'יפס הוא מותג של עלית בעצם ולא שם כללי של מאכל), הוא יום שנחגג ב-14 במרץ לכבוד החטיף המלוח והטעים.

הסיפור שמאחורי המצאת החטיף הוא מצחיק: יום אחד בשנת 1853 הגיע קורנליוס ואנדרבילט, טייקון אמריקאי, למסעדת "מון לייק לודג'" שבסרטוגה ספרינגס, ניו יורק, וביקש תפוחי אדמה. השף של המסעדה, ג'ורג' קראם, הגיש לו תפוחי אדמה פריכים אבל ואנדרבילט התלונן שהם לא מספיק פריכים, יותר מדי עבים ושגם אין להם טעם. השף קראם לקח את תפוחי האדמה בחזרה למטבח, פרס והמליח אותם והגיש שוב לואנדרבילט. אבל הטייקון שוב לא היה מרוצה. וכך שוב ושוב חזרו תפוחי האדמה למטבח ונפרסו והומלחו עד שהיו ממש דקים ומלוחים. ואנדרבילט היה דווקא מרוצה מהתוצאה הסופית ולאחר שעוד לקוחות התלהבו מפרוסות תפוחי האדמה הדקיקות והמלוחות, החליטו להוסיף את המנה לתפריט המסעדה וקראו לה "צ'יפס סרטוגה". מכיוון שקראם היה יליד אפריקה הוא לא יכל לרשום את המצאתו כפטנט על שמו בארצות הברית באותו זמן.
גירסה אחרת אומרת שהחטיף הומצא אחרי שאחותו של קראם פרסה תפוח אדמה דק מדי והפרוסה נפלה לשמן חם. קראם אהב את התוצאה והחליט להפוך אותה למנה במסעדה.
בשנות ה-1920 החלו לשווק את חטיפי תפוח האדמה בחנויות אחרי שהיזם הרמן ליי המציא מכשיר להכנת צ'יפס. בהתחלה שיווקו את החטיף בקופסאות פח, ולאחר שבשנת 1926 המציאה לורה סקודר את השקית האטומה על ידי חיבור שני ניירות שעווה, ולאחר המצאת הצלופן, החלו לשווק את חטיף הצ'יפס בשקיות אטומות והחטיף צבר פופולריות והחל להיות מיוצר בכמויות גדולות.  

איך לחגוג את יום חטיף הצ'יפס?
לקנות שקית של חטיף צ'יפס, לאכול אותו עם רוטב סלסה, רוטב עגבניות, רוטב שום או בלי כלום ולהנות.

ה-14 במרץ הוא גם יום פאי
יום מימון ההמונים , חג האהבה היפני וגם יום המדע ויום הולדת לאלברט איינשטיין

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. מעניין
    חתכו את התפוח אדמה בטעות דק
    בטעות נפל לתוך שמן רותח
    ובטעות אכלו את זה
    טוב שגם בטעות יצא טעים...

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)