היום הבינלאומי נגד משלוחים חיים- 14 ביוני

מיליוני בעלי חיים יוצאים למסעות של אלפי קילומטרים מדי שנה באוניות.
נסיעות ארוכות נורא בלי מזון, מים או מנוחה.
חלק מבעלי החיים חולים, פצועים, צעירים מאוד או בהריון.
הם יוצאים ממדינות שיש בהן חוקי הגנה על בעלי החיים, לפעמים למדינות שבהן אין חוקי הגנה ואז עוברים התעללות נוראית, הן במהלך ההובלה והן בזמן השחיטה שלהם.

הצפיפות במהלך המסע פירושה כי הם לא יכולים לשכב בכלל, ומי שכן עושה את זה נפגע או נרמס למוות, הרגליים נפצעות והשרירים כואבים, איברים נתפסים ונלכדים במקומות שונים וגורמים לכאב רב.
הטמפרטורות באוניות הן קיצוניות. הם יכולים לסבול מחום קיצוני או קיפאון והם לא מקבלים מספיק אוכל ומים. רבים מהם מתים בדרך.
חלק מבעלי החיים נכנסים לפאניקה. לא מטפלים בהם. במהלך ההעלאה של בעלי החיים אל האוניות והפריקה שלהם בנמל, העובדים מזרזים אותם באמצעות מכות בידיים, בשוקר חשמלי, בצינורות או במוטות.

מערכות החיסון של בעלי החיים שעוברים את המסע נחלשת, הם מפתחים מחלות ומדביקים אחד את השני במהירות. המחלות גם עלולות לעבור לבני האדם. אף אחד לא מטפל בהם ולא עוזר להם. ברוב המקרים, בעל חיים חולה מושלך אל הים.

ב-1 ביוני 2019 נשטפה אל חוף הצוק בתל אביב גופה של פרה מתה, בזמן שהיו בו עשרות רוחצים. זה היה עגל שנזרק מתוך אוניית משלוחים חיים. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הגיעה גופה של בקר אל החוף. זה קרה גם בחוף נחשולים, בין חוף ניצנים לאשדוד, ובעוד חופים בארץ.




וכל זה בשביל מה?
בשביל להגיע לבית המטבחיים, שם ישחטו אותם כדי שיהפכו לאוכל.
מקור התמונה: פייסבוק
משלוח מצרפת (מקור: פייסבוק)

אוסטרליה היא יצואנית משלוחי בעלי החיים הגדולה בעולם. ישראל מייבאת מאוסטרליה מאות אלפי עגלים ופרים מדי שנה. גם מאירופה יש יבוא של בקר. בעלי החיים מגיעים לנמל אילת, חיפה או אשדוד, ומשם ממשיך המסע שלהם במשאיות צפופות לבית המטבחיים, שם ישחטו באכזריות.

ה-14 ביוני הוא היום הבינלאומי נגד משלוחים חיים. באירועים משתתפות 150 מדינות מ-6 יבשות העולם. היכנסו לקריאה נוספת על המקומות והאירועים. בישראל תתקיים מחאה נגד המשלוחים החיים ב-10 ביוני מול קריית הממשלה בתל אביב.
המטרה של היום הזה היא להעלות את המודעות לסבלם של בעלי החיים בדרך אל הצלחת ולגרום למקבלי ההחלטות בממשלה לבטל את האפשרות לשלוח את בעלי החיים למסע אכזרי זה.

לקריאה נוספת על המשלוחים החיים. להצטרפות לאירועי היום הבינלאומי נגד משלוחים חיים בישראל, עמוד הפייסבוק

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות