חודש המורשת ההיספנית - 15 בספטמבר עד 15 באוקטובר

חודש המורשת ההיספנית הוא ארבעה שבועות שלמים בארה"ב שמוקדשים  לחגיגה של התרבות והמורשת ההיספנית והלטינית. 

מכיוון שיש כל כך הרבה מה לחגוג בתרבות שהורישה לנו ספרד וכל היוצאים ממנה במהלך ההיסטוריה, החגיגות פרושות על פני חודש שלם ואי אפשר להסתפק רק ביום אחד.

היום זה היום ליהנות מכל הדברים הטובים שמגיעים מהמורשת ההיספנית - האוכל, המוזיקה, האופנה ואורח החיים. 

האוכלוסייה ההיספנית בארה"ב היא הקבוצה האתנית השנייה בצמיחה המהירה ביותר אחרי אסייתים. האוכלוסייה ההיספנית בארה"ב הגיעה לשיא של 60.6 מיליון בשנת 2019, על פי לשכת האוכלוסין האמריקאית. ההיספנים מהווים 18% מכלל אוכלוסיית ארה"ב.

היסטוריה של חודש המורשת ההיספנית

חודש המורשת ההיספנית החל בשנת 1968, כשנשיא ארה"ב לינדון ג'ונסון קבע את שבוע המורשת ההיספנית. בשנת 1988 הנשיא רונלד רייגן הרחיב את השבוע לחודש שלם. ארבעת השבועות שבין ה-15 בספטמבר עד ה-15 באוקטובר מכסים את יום השנה לעצמאותן של חמש מדינות לטיניות: קוסטה ריקה, ניקרגואה, אל סלבדור, הונדורס וגואטמלה.

מאז ייסודו, חודש המורשת ההיספנית הפך לחג גדול בלוח השנה של רבים מההיספאנים והלטינים ברחבי העולם, והוא נחגג על ידי מאות אלפי אנשים, ללא קשר למקום בו הם נמצאים בעולם.

מה פירוש המילה היספני?

קודם כל, לטיני והיספני הם שני דברים שונים. אדם היספני הוא מי שמגיע, או צאצא של מי שמגיע ממדינה דוברת ספרדית. לטיני הוא מישהו שמגיע מאמריקה הלטינית, או צאצא של מישהו מכל מדינה אמריקאית לטינית, מדינה שבה מדברים ספרדית או פורטוגזית.

אדם יכול להיות גם היספני וגם לטיני, אך לא כל הלטינים הם היספנים. הברזילאים, למשל, הם לטינים ולא היספנים, כי שפת האם שלהם אינה ספרדית אלא פורטוגזית. לעומת זאת, לא כל ההיספנים הם לטינים. הספרדים נחשבים להיספנים, אך הם לא לטינים, מכיוון שהם חלק מהאיחוד האירופי.

המדינות ההיספניות הן: ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, אל סלבדור, גינאה המשוונית, גואטמלה, הונדורס, מקסיקו, ניקרגואה, פנמה, פרגוואי, פרו, פורטו ריקו, ספרד, אורוגוואי, וונצואלה.

מדינות אמריקה הלטינית הן: ארגנטינה, בוליביה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, אל סלבדור, גיאנה הצרפתית, גוואדלופ, גואטמלה, האיטי, הונדורס, מרטיניק, מקסיקו, ניקרגואה, פנמה, פרגוואי, פרו , פורטו ריקו, סנט ברתלמי, סנט מרטין, אורוגוואי, ונצואלה.

איך לחגוג את חודש המורשת ההיספנית?

אם אתם נמצאים במקומות שיש בהם אוכלוסייה היספנית, ישנם תערוכות ואירועים רבים המתקיימים לאורך כל חודש המורשת ההיספנית שתוכלו לבקר בהם. גלריות ומוזיאונים רבים מציגים תערוכות של יצירות אמנות היספניות. אולמות תרבות רבים מארחים גם קונצרטים מיוחדים ומופעי תיאטרון כדי להציג את מיטב התרבות ההיספנית והלטינית.

באזורים האלה תוכלו למצוא גם אירועי אוכל נהדרים רבים, כולל שווקי אוכל, דוכני אוכל רחוב ופסטיבלים. אם אתם לא נמצאים באירועים קולינריים כאלה, תוכלו לחגוג את החודש בהכנת מאכלים מהמטבח ההיספני והלטיני הטעים, כמו טאפס, פאייה, טאקו וטורטיית תירס בבית שלכם.

עוד דרך לחגוג את חודש זה היא להסתובב ברשתות החברתיות ולהצטרף לדיונים שקשורים לקהילות ההיספניות והלטיניות בעולם. 

חודש המורשת ההיספנית הוא דרך נהדרת להכיר את התרבות וללמוד הרבה על הקהילה ההיספנית. זה גם תירוץ טוב ליהנות ממסיבה לטינית או משיעור זומבה!

רקדנית פלמנקו



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות